5 günlük hava durumu
28 Ağustos 2012, Salı

60 yıllık rüya gerçek oluyor

  • Giriş Tarihi : 28.08.2012 12:03:45
  • Güncelleme Tarihi : 28.08.2012 12:05:01
  • AA

Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan Tarihi İpek Yolu'nun alternatifi olarak gösterilen, Trabzon-Bayburt arasındaki Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu'nun iyileştirme çalışmaları ve Salmankaş Tüneli'nin tamamlanması halinde 60 yıllık rüya gerçek olacak.

Türkiye'yi kuzeyden güneye bağlayacak en önemli arterlerden biri olan, Trabzon-Gümüşhane-Bayburt-Erzurum ve İran hattındaki Tarihi İpek Yolu'nun alternatifi olarak gösterilen ve Trabzon'un Araklı ilçesi sınırlarından başlayıp Gümüşhane'den geçerek Bayburt'a bağlı Uğrak beldesine uzanan ''Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu''nun iyileştirilmesi amacıyla başlatılan çalışmalar devam ediyor.

Bu çerçevede 104 kilometre uzunluğundaki yolun Trabzon sahilinden itibaren 64 kilometrelik bölümü iyileştirilerek bir süre önce hizmete sunuldu.Kısa süre önce de engebeli ve aşırı eğimli yolun en kritik kesimini oluşturan 36 ile 40. kilometreleri arasındaki Salmankaş Geçidi'nde, her biri 4 bin 30 metre olan 2 tünelin temeli Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla atıldı.

Tünellerin tamamlanması ve mevcut yolun iyileştirilmesiyle kış aylarında yoğun kar, çığ ve buzlanma sebebiyle 6 ay ulaşıma kapalı kalan yol yıl boyu hizmet verebilecek. Böylece Trabzon-Bayburt arasındaki güzergah 16 kilometre kısalacak ve bu iller arasında 2.5 ile 3 saat süren karayolu yolculuğu 1.5 saate düşecek.

Vergilerle yıllık toplam 34 milyon lira tasarruf sağlaması planlanan yolda, seyahat süresinin kısalmasıyla yılda zamandan 745 bin saat, akaryakıttan ise 2.5 milyon litre tasarruf sağlanacak. 105 milyon liraya mal olacak Salmankaş Tüneli'ni de kapsayan proje toplam 170 milyon liraya mal olacak.

Yolun en kritik kesimi Salmankaş Geçidi

Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, yaptığı açıklamada, Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu'nun Trabzon ile Bayburt'u birbirine bağlayan en kısa güzergahlardan biri olduğunu vurguladı.

Yolun standardının yükseltilmesi için çalışmaların bazı bölümlerde tamamlandığını, geri kalan bölümlerde ise hızlı bir çalışma yürütüldüğünü dile getiren Turhan, şunları söyledi:

''Doğa tarih ve kültür turizmi ile zengin bir çeşitliliğe sahip Trabzon ile Bayburt'u birbirine bağlayan yolun en kritik kesimlerinden biri Salmankaş Dağı'nda yaz kış güvenli trafik akışını sağlamak amacıyla 60 yıldır Salmankaş Geçidi'nin yapılması bekleniyor. Mevcut yol, ağır kış şartlarına maruz kalıyor. Özellikle kotu 2 bin 280 metreye varan zirve noktasına kışın çıkış ve inişinde yoğun kar, çığ ve buzlanma nedeniyle trafik güvenliği azalıyor, bu nedenle yol yaklaşık 6 ay ulaşıma kapanıyor. Yol, standardının yükseltilmesi ve tünelin tamamlanmasıyla yıl boyunca trafiğe açık olacak.''

Bölgeye canlılık getirecek

Yolun Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayacağına işaret eden Turhan, ''Karadeniz Sahil Yolu'nu ve Karadeniz limanlarını Doğu Anadolu Bölgesi ve doğudaki sınır kapılarına bağlayacak yol sayesinde, yayla ve kış sporları ile turizm potansiyeli yüksek olan bölgede güvenli, kaliteli ve kesintisiz ulaşım hizmeti sunulacak. Böylece bölgenin sosyal ve ekonomik hayatı da canlanacak'' dedi.

Turhan, Araklı-Dağbaşı Uğrak Yolu'nda yaklaşık 2 milyon metreküp kazı, 475 bin metreküp dolgu yapılacağını, 33 bin metreküp beton ve 37 bin metreküp alt temel döküleceğini, 28 bin 537 ton temel malzemesi kullanılacağını ve yola 47 metre uzunluğunda köprü inşa edileceğini söyledi.
Salmankaş Tüneli'nde ise 346 bin metreküp kazı yapılacağını, 21 bin metreküp püskürtme beton kullanılacağını sözlerine ekleyen Turhan, ''Hedefimiz Türkiye genelindeki çalışmalarla projelerimizi bir an önce tamamlayıp hizmete sunarak vatandaşlarımıza konforlu ve güvenli seyahat imkanı sağlamak'' diye konuştu.

kalan karakter 1000

sehmuz dogan sehmuz dogan

parali olsun ama halka yarar saglasin,elde edilen gelirlerlede yeni mukemmel projeler yapilsin.

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır1
cevapla 28.08.2012 16:17

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.