X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Wal-Mart çarşıyı karıştırdı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Wal-Mart çarşıyı karıştırdı

  • Giriş Tarihi: 15.12.2012

Migros'u alarak Türkiye pazarına adım atmaya hazırlanan ABD devi Wal-Mart'ın adı yetti. Şirketin orta gelir grubuna hitap etmesi ve KOBİ'lerle çalışma anlayışı çarşıyı karıştırdı. Büyük tedarikçiler tedirgin

Migros'u satın almak için görüşmelere başladığını duyuran Wal- Mart'ın ismi bile çarşıyı karıştırmaya yetti. Firmanın klasikleşen rekabet kuralları dışında büyük tedarikçilerden çok KOBİ'lerin mallarını pazarlaması, geleneksel yöntem üzerine kurulu sektörde şimdiden tartışma başlattı. ABD ve diğer faaliyet gösterdiği ülkelerde orta sınıf ve düşük gelirli tüketiciye hitap eden Wal-Mart'ın sıkı fiyat politikasıyla özellikle indirim marketlerine rakip olması bekleniyor.

KAZAN-KAZAN POLİTİKASI

Wal-Mart'ın pazara girmesiyle çarşıdaki tröstün de ortadan kalkacağı belirtiliyor. Bugüne kadar büyük tedarikçilerle çalışmaya alışan süpermarketler, farklı bir modele geçecek. Wal-Mart'ın uzun vadeli kazan-kazana yönelik kenarda kalan markaları öne çıkarma politikası, büyük tedarikçilerin hoşuna gitmeyecek. Şirketin büyük tedarikçilerden isteyeceği indirim, promosyon gibi kalemler diğer süpermarketleri de etkileyecek. Süpermarketlerin tedarikçiler üzerindeki baskısı artacak. Fiyat rekabeti ise tüketiciye yarayacak.

REKABET DEĞİŞECEK

Perakende sektörünün deneyimli ismi Servet Topaloğlu, "Wal- Mart'la birlikte pazarda discount zincirlerin süpermarketlere olan baskısı değişecektir. Çünkü Wal-Mart orta gelir grubuna hitap eden bir şirket. Discount'ları zorlayacaktır" dedi. Rekabetin hemen kızışması beklenmiyor. Perakende temsilcilerine göre önce pazara girip tüketiciyi tanımak isteyecek olan Wal-Mart, bir yıl sonra taşları yerinden oynatacak.