Katlanarak büyüyen e-ticaret sektörüne KOBİ'ler farklı bir açıdan el attı. Ankara ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren akakce.com firması, 'alışveriş robotları' adı verilen bir sistem geliştirerek, yıllık 30 milyar lirayı bulan sanal ticareti canlı izleme platformu oluşturdu. Sistem sayesinde tüketiciler 350'ye yakın alışveriş sitesindeki on binlerce ürünün fiyatını ve satış trafiğini 30 dakikalık güncellemelerle takip edebiliyor. Bu sayede hangi ürün en ucuz nerede satılıyor, hangi markalar talep görüyor gibi onlarca soruya anında yanıt bulunuyor. Şirketin kurucusu Koray Karataş yazılımın birçok ilkler içerdiğini ifade ediyor. Alışveriş robotlarının 7 gün 24 saat fiyat takibi yaptığını belirten Karataş, icatlarını şu sözlerle anlatıyor: "Robotlarımız tıpkı bir fabrikanın montaj hattındakiler gibi, belirli bir işi hatasız ve çok hızlı yapıyor. İnternet üzerinden satış yapan siteleri gezen yüzlerce robotumuz var. Bunlar her gün milyonlarca sayfayı ziyaret ederek, ürün ve fiyat bilgilerini topluyor. Bilgiler işlenip, karşılaştırmalı olarak alışveriş yapanlara sunuluyor."
Hacim 30 milyarı buldu
Türkiye'de
internet üzerinden yapılan alışverişler 2012'de 30 milyar lirayı buldu. 2023 yılında ise internet üzerinden kartla yapılan alışveriş hacminin 350 milyar lirayı aşacağı tahmin ediliyor.
İlk karşılaştırmalı site
Türkiye'de
çok sayıda fiyat karşılaştırma sitesi bulunuyor. akakce.com'u rakiplerinden ayıran en önemli özellik ise bu konudaki ilk yazılımı geliştirmiş olmaları. 2000'lerin başında sektöre girdiklerini ifade eden Koray Karataş "2006'ya kadar akakce. com amatör olarak çalışmalarını sürdürdü. O yıldan sonra Taner Şahin ile birlikte şirketleşme sürecini başlattık. Şu anda ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteriyoruz" dedi.