X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ankara artık tok satıcı!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ankara artık tok satıcı!

  • Giriş Tarihi: 3.2.2013

Başbakan Erdoğan'ın otoyol-köprüler ve Başkentgaz ihaleleriyle ilgili iptal sinyalinin perde arkası belli oldu. Sorunsuz bütçe, artan yabancı ilgisi ve 2023 hedefleri dikkate alınarak ihalelerin daha fazla gelir sağlanacak bir dönemde yapılması planlanıyor

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın sinyalini verdiği otoyol ve köprüler ile Başkentgaz ihalelerinin iptaline ilişkin gerekçelerin perde arkasına SABAH ulaştı. İhalelerde verilen fiyat teklifleri bugünkü şartları yansıtsa da hükümet, Türkiye'nin gelişmesine paralel olarak ortaya çıkacak katma değeri de hazineye kazandırmayı hedefliyor.

20 MİLYAR DOLAR

Son dönemdeki ihaleleri mercek altına alan ekonomi yönetimi, ülkedeki istikrar ve sorunsuz bütçeye dikkat çekerek, "Bugün için acil gelire ihtiyaç yok. Bu bedeller şu anda kabul edilebilir ancak 2023 hedefindeki Türkiye için düşük kalıyor. Yakın gelecekte çok daha yüksek bedel ve yeni yöntemlerle satış yapılabilir" fikrini benimsedi. Muhammen bedeli 4.6 milyar dolar olarak belirlenen otoyol ve köprülerde önümüzdeki dönemde trafiğin daha da artacağı varsayımı yapıldı. Bu çerçevede önerilen 5.7 milyar doların gelecek için düşük kalacağı tespiti öne çıktı. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün otoyol ve iki köprünün değerinin 20 milyar dolar civarında olduğuna yönelik görüşleri de gündeme gelince farklı bir ihale stratejisi izleme kararı alındı. Başkentgaz'daki fiyatın da beklentinin altında kaldığı savunuldu. Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun iki farklı yol haritası var. Birincisi, bir süre bekleyip, yabancı sermayenin Türkiye'ye ilgisinin arttığı bir dönemde ihaleleri gerçekleştirmek. İkincisi ise bütün halinde değil parça parça özelleştirmek.

YENİ YOL HARİTASI HAZIR
Koç, Ülker ve Malezyalı UEM ortaklığı otoyol ve köprülerin özelleştirme ihalesinde 25 yıllık işletme için 5.7 milyar dolar teklif etmişti. Artan yabancı ilgisi, ekonomideki dinamizm ve bugün için acil nakde ihtiyaç duyulmaması gibi nedenlerle özelleştirmelerin yenilenmesi görüşü ağır bastı. Ayrıca paket içinde yer alan otoyol çevresindeki tesis ve istasyonların da yakın dönemde değer kazanacağı göz önünde bulunduruldu. İhalenin iptal edilerek, daha fazla gelir oluşacağı bir dönemde yenilenmesi yönünde prensip kararı alındı. Yeni ihalede otoyolların bölge bölge özelleştirilmesi gündeme gelebilecek.

kalan karakter 1000

nurettin nurettin

bu iş böyle çok daha iyiye gidecektir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 03.02.2013 14:02
erdal arif dikicioglu erdal arif dikicioglu

anlamadigim sey su PTT KAR EDEN BIR SIRKETTI SATILDI ALANLARA KARLARINA KAR DEMIYOR HABIRE KAR EDIYORLAR SIMDIDE MILLI PIYANGO DUNYADAKI HANGI MANTIK KAR EDEN BIR SIRKETI SATAR BU KADAR BILINCSIZ INSANLAR OLABILIRMI?SATI BIRGUN GELECEK AVRUPADAN BETER OLACAGIZ DEMEDI DEMEYIN,

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır5
cevapla 03.02.2013 13:15

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.