X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bakanlıktan kritik kredi kartı açıklaması
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bakanlıktan kritik kredi kartı açıklaması

  • Giriş Tarihi: 16.2.2013 10:33 Güncelleme Tarihi: 16.2.2013 16:22

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, bankalar tarafından yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde koşulsuz olarak iade edileceği şeklindeki haberlerin yanlış ve asılsız olduğunu bildirdi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, son günlerde bazı internet sitelerinde ve gazetelerde çıkan haberlerde bankaların vatandaşlardan aldıkları kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı gibi ücretlerin telefon veya internet yoluyla Başbakanlık BİMER sistemine şikayet kaydı yapılması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın kesilen bu ücretlerin geri ödenebileceği şeklinde birtakım yanlış yönlendirmelerin yapıldığı belirtildi. Açıklamada, "Bilindiği üzere gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda, gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir. Bu sebeple tüketici ile satıcı ve sağlayıcı arasında bir uyuşmazlık yaşanması durumunda adı geçen mercilere başvurulması ve bu merciler tarafından yapılan inceleme sonrası verilen karar doğrultusunda hareket edilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla basında yer alan söz konusu haberler nedeniyle bankalar tarafından yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde koşulsuz olarak iade edileceği şeklindeki haberler yanlış ve asılsızdır" denildi.

Vatandaşların bankalar tarafından yapılan bu kesintiler ile ilgili haksız bir uygulamaya maruz kaldığını iddia etmesi durumunda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükümlerine dayanarak yapılacak başvurularda takip etmesi gereken yollara da açıklamada yer verildi. Öncelikle kredi kartını düzenleyen veya kredi veren bankaya başvuruda bulunularak söz konusu kesintilerin iade edilmesinin talep edilmesi gerektiği belirtilen açıklamada, başvuru yapılan banka tarafından bu talebe olumsuz cevap verilmesi veya hiç cevap verilmemesi halinde ikamet edilen yerdeki veya söz konusu hizmeti sağlayan bankanın bulunduğu yerdeki illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgelerle birlikte başvuruda bulunulması gerektiği ifade edildi. Açıklamada şu ifadeler yer aldı:

"2013 yılı için değeri bin 191,52 TL'ye kadar olan uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru yapılması zorunludur. Bu değere kadar olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunu ilamlarının yerine getirilmesine dair hükümlerine göre yerine getirilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin verilen kararlar ise delil niteliği taşımaktadır. Yerine getirilmemesi halinde tüketici mahkemelerine veya bu sıfatla görev yapan asliye hukuk mahkemelerine başvuruda bulunulması gerekmektedir. Tüketici sorunları hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için ayrı ayrı inceleyerek mevcut duruma göre bir karar verecektir. Hakem heyetlerinin verdiği bu kararlara karşı taraflar kararın tebliğinden itibaren 15 günlük süre içerisinde tüketici mahkemelerine itiraz edebilmektedirler. Hakem heyetlerince kesilen bu bedellerin iade edilmesi yönünde bağlayıcı karar alması durumunda söz konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde yine Adliyelerde bulunan icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin talep edilmesi gerekecektir."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.