X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Obez lobisi Dr. Öz'e karşı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Obez lobisi Dr. Öz'e karşı

  • Giriş Tarihi: 20.2.2013

Amerika'da First Lady Michelle Obama'nın bile desteğini alan Dr. , obezite lobisinin hedefi oldu. Lobiciler Öz'ü yıpratmak için medyayı kullanıyor

Her şey Amerikan popüler kültürünün sembol isimlerinden Oprah Winfrey'in 2004'teki bir şovunda başladı. Oprah tarafından "Amerika'nın doktoru" ilan edilen Türk kalp cerrahı , şöhret basamaklarını hızla tırmandı. Başarılı kalp cerrahı kısa sürede bir medya yıldızına dönüştü. Dr. Öz, "The Dr. Oz Show" isimli programla Amerikan televizyon dünyasında reyting rekorları kırdı. ABD televizyon ödülleri olarak bilinen Emmy'yi de bugüne kadar iki kez kazandı. Özellikle 2012'de Öz rüzgârı çok güçlü esti. Fakat 2013'te işler değişmeye başladı. Geçtiğimiz aylarda Michelle Obama'nın da desteğini alan Öz, programlarında ABD'nin en büyük ulusal güvenlik tehdidinin obezite olduğunu dile getirmeye başladı. Haksız da değil. 2011 rakamlarına göre ülkede 150 milyon kişi obez. Dr. Öz'ün bu çıkışı büyüklüğü 350 milyar doları bulan fast food ve asitli içecek sektörünü rahatsız etti. "Obezite lobisi" ile sistemli ve organize mücadele çağrısı yapınca savaş başladı. The New Yorker'da doğrudan Dr. Öz'ü hedef alan, onu halkı yanıltmakla suçlayan 10 sayfalık bir makale yayımlandı. New Yorker'ın ardından diğer yayın organlarında da Dr. Öz'ü karalayan yayınlar çıktı.

ARKAS INDA KİM VAR?
Son yıllarda ABD'nin en popüler kişilerinden biri haline gelen Mehmet Öz'e karşı başlatılan bu kampanyanın ardındaki şüpheli listesine ulaşmak çok da zor değil. İlk olağan şüpheli "fast food" ve asitli içecek lobisi. Bu lobi, Öz'ün Amerikan tüketim kültürüne darbe vuracak bir düzeye gelmesinden son derece rahatsız. Öz'ün başlattığı agresif muhalefetin hemen arkasından "Halkı yanıltan doktor" haberlerinin çıkması tesadüf değil. Doktor Öz'den "fast food"cular dışında medyada da rahatsız olanlar var. Çünkü Dr. Öz ABD'de artık bir medya markası haline gelmiş durumda. Rockefeller binasındaki ofisinde 200 çalışanı ile "Dr. Oz Show"u hazırlıyor, internet sitesi üzerinden milyonlara ulaşıyor ve mobil cihazlar için aplikasyonlar üretiyor. Öz yakında dergi de çıkaracağını açıklayarak küçülen sektörde kurulu düzeni sarsaracak bir adım attı. Dergiciler reklam gelirlerine yeni bir ortak gelmesinden tedirgin oldu. Fakat Öz'ü büyük bir skandala imza atmadıkça geldiği bu noktadan indirmek kolay değil. Çünkü yanında Oprah Winfrey, Michelle Obama ve Michael Bloomberg gibi isimler var. Öz, bu mücadeleden güçlenerek çıkarsa gelecekte televizyon dünyasından siyasete transfer olur.

İLİŞKİLİ HABERLER

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.