6 yıl önce küresel Türk markaları yaratmak için uygulamaya konan Turquality programı, büyük bir mucizeye dönüştü. Programdan destek alan 100 firmanın Avrupa, ABD, Kuzey Afrika, Uzakdoğu ve Ortadoğu'ya yaptığı ihracat yüzde 100'den fazla arttı. Bu şirketler, yurtdışında 200'ün üzerinde mağaza açtı. Program kapsamındaki Kervan Gıda, Turquality'den aldığı destekle Suudi Arabistan'ın en fazla bilinen gıda markalarından biri olmayı başardı. Hedefi, bu ülkede Bebeto markasıyla 200 mağaza açmak olan Kervan Arabistan'ın en büyük sanayicilerinden "Mohammed Al Othaim Holding" ile ortaklık da imzaladı.
57 MAĞA ZA BİRD EN AÇTI
Kervan Gıda, geçtiğimiz hafta Arabistan'da bir günde 57 mağaza açarak bir rekora imza attı. Açılışlara katılan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, bunun iki ülkenin şirketleri arasındaki ortaklığın güzel bir örneği olduğunu belirtti.
85 ÜLKEYE ŞEKER SATIYOR
Ortadoğu, Uzakdoğu, Avrupa, Kuzey Afrika, ABD ve Rusya başta olmak üzere 85 ülkede faaliyet gösteren Kervan Gıda, markalaşma programı Turquality'den aldığı destekle hedef büyüttü. Şirketin öncelikli hedefi bulunduğu bölge ve ülkelerde yumuşak şeker sektöründe ilk üçte yer almak. Kervan, 5 yılda yurtdışında yüzde 100 büyümeyi planlıyor.
HEDEF DÜNYA MARKASI OLMAK
Kervan Gıda, Türkiye'nin ilk ve tek markalaşma programı Turquality'ye 2010'da katıldı. Yurtdışı büyümelerinde programın büyük katkısını gördüklerini söyleyen Kervan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Başar, şunları söyledi: "Bizim uluslararası bir marka olma hayalimiz hep vardı. Bu, Turquality'ye katıldıktan sonra gerçek manada ete kemiğe büründü."