X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER E-ticarette mücevher girişimi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

E-ticarette mücevher girişimi

  • Giriş Tarihi: 19.3.2013 09:47 Güncelleme Tarihi: 19.3.2013 09:55

Stratejik İletişim ve Kariyer Danışmanı Duygu Eren bu hafta farklı bir e-ticaret girişimcisini konuk etti.

E-ticaret, ülkemizde girişimcilerin çokça yer aldığı ve iş yaptığı bir alan. Bir anda birçok site açılırken, zaman içinde birçoğunun da kapandığına şahit oluyoruz. Türkiye'de, eskiden eticaret denilince akla kitap, cd vb ürünler gelirdi. Günümüzde ise ürün segmenti ve sektörler çok arttı ve değişiklik göstermeye başladı. Artık, pahalı ve değerli olan birçok ürününde satışını online'da görüyoruz. Birazdan hikayesini okuyacağınız hazinem.com'da eticaret sektöründe öne çıkan, 212 Capital Partners'tan aldığı yatırımla büyüyen ve kurucusu Sevgi Soysal'ın deneyimleri ve yönetimiyle ilerleyen bir marka. Şimdi, hazinem.com'un başarı hikayesini öğrenmek için, sizi Sevgi Soysal'la yaptığım röportajı okumaya davet ediyorum.

Eğitiminizi ve özgeçmişinizi öğrenebilir miyiz?

En son MBA eğitimi aldıktan sonra uzun yıllar perakende, teknoloji ve mücevher sektörlerinde yönetici olarak çalıştım. Profesyonel çalışma hayatım boyunca birçok büyük projenin fikir olarak doğması ve geliştirilmesi aşamalarında süreç yönetimlerinde görev aldım.

Bu işe başlama fikri nereden geldi ve nasıl gelişti?

Perakende ve teknoloji sektöründe uzun yıllar çalıştım. YKM, Boyner ve Microsoft'tun çözüm ortaklığında çeşitli projelerde görev aldım. Altınbaş Holding'in markalarından birinin yönetimini yaptım. Ailem, mücevher işindeydi. Ben ise, birkaç yıl önce kendi işimi yapmak istediğime karar verdim. E- ticaretin yükselmesiyle deneyimlerimi birleştirebileceğim bir iş yapmaya karar verdim. Bu fikirlerle hazinem.com'u kurduk.

Hazinem.com'un sektördeki benzerlerinden farkı nedir?

En önemli farkımız, bizim internete özel ürünler üretip, üretimden direk nihai tüketiciye satıyor olmamız. Unique tasarımlar yapıyoruz, stoktakileri bitirmek mantığıyla hareket etmiyoruz. Biz; ürünlerin önce kağıt üzerinde tasarımını yapıp sonra üretiyoruz. Yıllardır dünyadaki ve Türkiye'deki birçok markaya ürün üretiyoruz. Hazinem.com'a özel tasarımlarla, seçtiğimiz özel pırlantaları uygun fiyatlara satıyoruz. Aracısız ve sadece internetten ürün satmaktayız.

Ne kadar sermayeyle bu işe başladınız?

Kasım 2011'de hazinem.com'u kurduk. Başlangıçta, insan gücü olarak ben ve kardeşim vardık. Ürün girişlerini, çağrı merkezi görevlerini ben yaptım. 2012 yılının Nisan ayı öncesinde 212 Capital Partners firmasıyla yatırım almak için görüşmelerimiz başladı. Bu süreç birkaç ay sürdü. Ve sonunda 1 milyon 100 bin dolarlık yatırım aldık.

Yatırım aldıktan sonra süreç nasıl gelişti?

Mayıs ayındaki anneler günüyle beraber lansmanımızı yaptık ve ivme kazandık. Ürün çeşidimizi genişletmeye başladık. Ekibimizi oluşturduk. İhtiyaç duyduğumuz pozisyonları belirledik. Tasarımcı, dijital pazarlama uzmanı, editör, muhasebeci gibi pozisyonlar için personelimizi işe aldık. Çağrı merkezi için 2 kişi ve lojistik için de bir kişiden oluşan ayrı bir ekip kurduk. Mayıs ayında ciddi cirolar yapmaya başladık. Hedeflerimizi tutturduk ve her ay büyümeye devam ettik. Hazinem.com Mayıs ayında 300 bin sayfa gösterimine ulaşmış aylık ziyaretçi sayısı 160 bin kişiyi bulmuştu. Normal aylarda 200 yüz bin, özel aylarda ise yaklaşık bunun iki katı ziyaretçimiz olmaya başladı. Sepet ortalamamız 400 dolara çıktı, özel günlerde ise bu rakam 1000 dolar civarına ulaştı.

Nasıl fark yarattınız?

Bizim işimizin en kritik kısmı tedarik süreci. Eğer üretici değilseniz, bununla ilgili sorun yaşamanız kaçınılmaz. Biz bu noktada kendimiz üretici olduğumuz için çok avantajlıyız. Yüzük ölçüsü konusu bile başlı başına bir iş. Biz, sıfırdan üretip bir ürünü üç günde müşteriye teslim edebiliyoruz. Ürün segmentimiz çok geniş. 149 TL'den, 20 bin TL'ye kadar ürünümüz var. Gerçek mücevher satıyoruz. Hediye amaçlı gümüş üzerine pırlanta olarak sadece birkaç çeşit ürünümüz var. 18 - 70 yaş arası müşteri kitlesine sahibiz. İnternetten görüp, telefonla sipariş veren müşterilerimizde var. Temel evlilik gurubu, hediyelik, günlük kullanımlar vb. şekilde farklı ürün gruplarına sahibiz. Yılbaşı, sevgililer günü, anneler günü gibi özel
zamanlar için tasarladığımız farklı ürünlerde var.

Şu an ekibiniz kaç kişiden oluşuyor?

30 kişilik bir ekibimiz var.

Markanızın ismi nereden geliyor?

Mücevherin hazine değeri olmasından yola çıkarak ismi bulduk. Beğendiğiniz ismin domainin de müsait olması gerekliydi. Hazinem.com eşim buldu. Benim de çok hoşuma gitti.

İşe başlarken rehberlik anlamında destek gördünüz mü?

Destek görmedik, çok ihtiyaçta duymadık çünkü daha önce iki e- ticaret sitesi kurmuştum. Dijital pazarlamayı ekibimize kattıktan sonra daha da güçlendik. Şu anda dijital pazarlama ve e ticaretle ilgili danışmanlık almaktayız.

İşinizde dönüm noktası olabilecek bir zaman var mı?

Emre Kurttepeli, ekibe ve projemize inandı. Onun desteği, süreci hızlandırdı. Yatırım aldık. Bu bizim için en önemli dönüm noktasıydı.

Girişimcilikte sizce neler önem taşıyor?

Bence, deneyim önemli. Yönetmeyi ve işi biliyor olmak gerekli. Ekip ise olmazsa olmazlardan. Biz yatırım odaklı olarak açılmadık, ihtiyatlı davrandık. Neye, nasıl harcama yapacağını bilmek başlı başına önem taşıyan bir şey. Sorunları hızla çözmek ve pazarla ilgili öngörüye sahip olmak çok fark yaratıyor.

Şu an markanızın yönetimini nasıl yapıyorsunuz?

Büyüme aşamasında olduğumuz için oldukça dikkatliyiz. Pazara rakipler giriyor. Biz buna çok pozitif bakıyoruz. Danışmanlıklar almaya başladık. Ciro büyüdükçe ekibi büyütmüyoruz. Temkinli gitmekteyiz. İyi organize olup, işleri yürütüyoruz. Ürün gamımızı genişletiyoruz. Müşteri memnuniyeti konusunda titiziz. Altyapımızı değiştirdik, yeni bir yazılıma geçtik. Kişiye özel hizmetler sunmaya başladık. Bu noktalara dikkat edip bunları geliştirmek için çaba harcıyoruz. Bütün bunlar için şeffaf olmak, sözünde durmak ve güvenilir olmak çok önemli.

Markanızı kendi sektörü içinde rakiplerinize göre nasıl konumlandırıyorsunuz?

Türkiye'de en yüksek trafiği olan mücevher sitesiyiz. Siteler içinde iki grup var. İlk grup; büyük markaların e- ticaret siteleri diğer grup ise sadece online olanlar yani bizim gibi siteler. Biz, aynı zamanda üretici olduğumuz için avantajlıyız. Her iki gruptan da öndeyiz. Bu sebepten ötürü hızla büyümekteyiz. En çok karşılaştığımız soru: Fiyatlarınız çok uygun, gerçekten sattıklarınız pırlanta mı? Buna cevaben: "Hazinem.com'da, aracı olmadığı için, pırlantayı ilk elden aldığımız için ve mağazalar gibi operasyonel maliyetlerimiz olmadığı için hem ürünlerimizin kalitesi yüksek hem de fiyatlarımız uygun" diyoruz.

Sizce, sizin başarınızın sırrı nedir?

İşe tutkulu olmak ve çok çalışmak. Oluşturduğumuz ekiple beraber özveriyle çalışıyoruz. Sürekli stratejiler geliştiriyoruz. Pazar durumuna bakıp, kendimizi ona göre konumlandırıyoruz.

Gelecekte nasıl büyümeyi hedefliyorsunuz?

Türkiye'de ikinci yatırımı aldıktan sonra daha da hızla büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz. Şu an bunun için görüşmeler yapmaktayız. Sonrasında Ortadoğu, Avrupa ve Amerika'ya açılacağız.

Sektörünüz Türkiye'de nereye gidiyor?

Sektör büyüyor ve daha da büyüyecek. Şu an mücevherin e- ticaretteki payı çok yüksek değil. Bu yıl, çok fazla firmanın mücevherde e- ticarete gireceğini düşünüyorum. Ancak, bununla beraber yok olmalar da başlayacak ve en iyiler kalacak.

Duygu Eren

Stratejik İletişim ve Kariyer Danışmanı

Yazarla iletişim için:
duygu@dpdanismanlik.com