Erkek hazır giyiminin köklü markalarından Hatemoğlu, Çin'e açılıyor. Ülkede yerel bir ortakla stratejik işbirliği yapan firma, 2 yıl içinde 200 mağazaya ulaşacak. İlk mağazanın bu ay sonunda açılacağını söyleyen Hatemoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Efsane Saykı Turan, Çin pazarının tüketim açısından büyük potansiyel taşıdığını belirtti. Turan, ortaklarıyla İtalya'daki bir fuarda bir araya geldiklerini ve firma yetkililerinin Hatem Saykı koleksiyonunu çok beğendiğini söyleyerek, "Çin'de Hatem Saykı markasıyla faaliyet göstereceğiz" dedi. 1924'te Kayseri'de kurulan Hatemoğlu, kuruluşunun 100. yılı olan 2024 için büyük hedefler koydu. Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı yurtiçinde 350, yurtdışında ise 650 mağazaya ulaşacaklarını açıkladı.
ÜRETİMDEN ÇIKTI
2024'te 2.5 milyar dolar cirolu bir firma olmayı planladıklarını ifade eden Saykı, "9 bin kişiye de istihdam sağlayacağız" dedi. Firma, hedeflerine ulaşmak için organizasyonda da bazı yenilikler yaptı. Bugüne kadar koleksiyonlarının yüzde 35'ini kendilerinin ürettiğini söyleyen Hatem Saykı, "Artık üretimi durdurduk. Tamamen perakendeye odaklandık, marka yönetimi yapacağız" diye konuştu.
AFRİKA'YA DA YAYILACAK
Efsane Saykı Turan, yurtdışındaki büyüme planları çerçevesinde önemli fuarlara katıldıklarını söyledi. Turan, özellikle Ar-Ge ve tasarıma yaptıkları yatırım sayesinde başarılı koleksiyonlar oluşturduklarını ifade etti. Turan, Güney ABD ve Avustralya dışında mağaza açmak için dünyayı hedef aldıklarını belirterek, "Kongo'da mağaza açtık. Özellikle Afrika'yı yakından takip ediyoruz" dedi.