X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Türk derisine İngiliz ortak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Türk derisine İngiliz ortak

  • Giriş Tarihi: 29.3.2013

Dünyanın en büyük fuar organizasyon şirketi UBM, İstanbul Deri Fuarı'na ortak oluyor. İngiliz fuar şirketi dev alım gruplarını Hong Kong ve Şanghay'dan sonra Türkiye'ye çekecek

Dünyanın en büyük fuar organizasyon şirketi UBM, İstanbul Deri Fuarı'na (İDF) ortak oluyor. Firma, Türk Deri Vakfı'nın marka ve işletim hakkına sahip olduğu İDF'ye her iki alanda da yüzde 50 ortak olmak için fuar yönetimiyle prensipte anlaştı. Türk deri sektörü uzun yıllardan bu yana UBM'in Hong Kong'da düzenlediği Asya Pasifik Deri Fuarı'na (APLF) katılıyor. Bu yıl da 25-27 Mart'ta gerçekleştirilen fuara 64 firma ile çıkarma yapan Türk dericileri, UBM'in yönetiminden büyük ilgi gördü.

TÜRKİYE DERİ ÜSSÜ OLUYOR

Deri Tanıtım Grubu (DTG) önderliğinde fuara katılan firmalar, dünyanın 35 ülkesinden gelen alım grupları ile bağlantılar yaptı. DTG Yönetim Kurulu Başkanı Lemi Tolunay, "UBM, APLF'deki gücünü Türk deri sektörü için de kullanacak. Türkiye'yi deri üssü olarak görüyorlar. Firma, İstanbul'da düzenlediğimiz İDF'yi birlikte yapmayı teklif etti, biz de kabul ettik" dedi. Tolunay, işbirliğinin 2015'te hayata geçeceğini söyledi. İstanbul'da sonuncusu Ocak 2013'te düzelenen İDF'ye 254 Türk firması katılmıştı. APLF'nin dünya genelindeki pazarlama ve tanıtım gücünün İDF'yi uçuracağını belirten Tolunay, "APLF Hong Kong dışında bir de Şanghay'da yapılıyor. İstanbul 3'üncü ayak olacak" dedi. Türkiye'nin deri ve deri ürünleri ihracatı geçen yıl yüzde 25 artarak 1.6 milyar dolara ulaştı. DTG Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Matraş da, Almanya, Fransa ve İspanya'nın ardından İtalya'nın da deri üretiminden yavaş yavaş çekildiğini söyledi. Matraş, "Bu ülkelerin çekildiği piyasayı Türkiye dolduruyor. Bu hızla giderse dünyanın deri üssü oluruz" dedi.

Hedefte katma değer var
Deride katma değer yaratmak için tasarımcılarla işbirliği yapan DTG, APLF fuarında Ümit Ünal ile çalıştı. DTG standında ARTCORE isimli çalışmasıyla tasarımlarını sergileyen Ünal, alım gruplarından yoğun ilgi gördü. Ünal, "Türkiye, artık başarılı bir çözüm ortağı olmanın ötesinde, tasarım yeteneğiyle dünya deri modasını etkileyen bir ülke konumuna yükseldi. Biz de tasarımdaki bu modern ve realistik tavrı sergilemek istedik" dedi. Tasarımcının kreasyonları 13 yıldır "Ümit Ünal" markasıyla Uzakdoğu'da satılıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.