Berkay Buğdanoğlu'nun hikayesini daha önce yazmıştım. Emtiayı yani sanayi hammaddesini doğrudan sanata dönüştürdüğü için günümüzde ekonomi ve sanat arasındaki köprüyü anlatan en iyi ressamlardan biri... Yeni sergisinde Buğdanoğlu, ekonomik değerlerin paslanmışlığı, bireyin inandığı kurumlara karşı yaşadığı inançsal çöküntüyü vermek istediğini söylüyor.
EMTİADAN YAPILAN TA BLOLAR
Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kültür ve Sanat İşletmesi Genel Müdürü Birol Özalp'ın keşfettiği ve Koç Lisesi'nde burslu okuyan Buğdanoğlu, 1986 doğumlu genç bir ressam. Dallas dizisinin mimarı, dünyanın önemli yapımcılarından David Jacobs'ın bursuyla da dünyanın en iyi sanat okullarından Maryland Institute College of Art'ta öğrenim gördü. Mayısta ilk sergisini açmış ve iş dünyasındaki koleksiyonerlerin büyük ilgisini çekmişti. Metali pas ve yağlıboya ile işleyen Berkay'ın dün yeni sergisi açıldı. Çelik ve çinko ile eşi az bulunan teknikle çalışılan tablolar günümüz medeniyetinin dışa vurumunu yapıyor. Bu yüzden eleştirmenler Buğdanoğlu'nu geleceğin kült ressamları arasına koyuyor.
ESKİ TABELADAN SANAT ÇIKTI
28 Nisan'a kadar Beyoğlu'ndaki Mixer'de açık olan serginin adı 'Grigori' yani melekler. Eserler kadar yapılış hikâyeleri de ilginç. Örneğin Berkay, 'Grigori' eserini üzerine yaptığı plakaları 10 yıl önce gözüne kestirmiş. Berkay, sergide iyilerle kötülerin karışmaya başlamasına değindiğini söylüyor. Güvendiğimiz kurumların çökmesine gönderme yapmış. Bunu yaparken de Fendi ve Ferre gibi dünyaca ünlü lüks markaların çürüyen tabelalarını kullanmış.
FİYAT ARALIĞI 750-32 BİN LİRA ARASINDA
Berkay
Buğdanoğlu için resmi yapmak kadar malzemeyi bulmak da zor. Bunun için tüm hurdacıları dolaşıyor. Eserlerin fiyat aralığı 750-32 bin lira arasında. Bu sergiyi iki ay gibi kısa bir sürede bitirebilme nedeni şöyle açıklıyor: "Kullandığım paslandırma ve doku teknikleri ile bir tablo en az altı haftalık bir süreç gerektirirken, bu serginin teması için seçtiğim hurda yüzeyler hızlı sonuç verdi. Son dönemde geniş anlamda ham maddeler ile deneyler yapıyorum. Başarısız denemelerin arasında bazen beklenmedik sinerjiler veya yeni efektler doğuyor."
ÇELİK VE ÇİNK O İLE ME SAJINI VERİYOR
Metalle
çalışmanın zorluğunu soruyorum, anlatıyor: "Çok ama çok iyi komşuluk gerektiriyor. Malzemenin ağırlığı, renk kabul etmemesi veya toksik uygulamalar gerektirmesi, basit lojistik dertlerin yanında önemsiz. Ancak bütün kaprislerine karşın anlatmak istediklerim için çelik ve çinko kalıntılarından daha uygun yüzey yok."