X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER e-ticarette Amazon Wal-Mart kapışması
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

e-ticarette Amazon Wal-Mart kapışması

  • Giriş Tarihi: 3.4.2013

Yıllık cirosu birçok ülkeyi geride bırakan perakende devi Wal-Mart, e-ticareti görmezden gelemedi. Şirket sanal alemde Amazon'la yarışa başladı

Kapitalist sistemin sembollerinden Wal-Mart'ın yıllık cirosu birçok ülkenin Gayri Safi Milli Hasılası'nı geçiyor. şirketin 2012 cirosu 447 milyar dolarla yaklaşık 160 ülkenin ekonomisinden daha fazla oldu. Ciro büyüklüğünün yanında birçok sektörde de Wal-Mart'ın belirleyici rolü var. Fakat bu kurulu düzen internetin günlük yaşamda daha fazla kullanılmasıyla bozulmaya başladı. İnternet, medya alanında faliyet gösteren şirketlerin kurulu düzenini nasıl temelden sarstıysa perakendecileri de benzer bir süreç bekliyor. Çünkü internetten satışlar hızla yükseliyor. ABD Ticaret Bakanlığı'nın 2012 yılı verilerine göre e-ticaret'in ABD'deki hacmi 226 milyar dolar seviyesine geldi. Her yıl ortalama yüzde 15 büyümesi beklenen elektronik ticaret pazarı, eski usül perakendecileri zorluyor. Wal-Mart bu yeni düzeni 2012 yılı itibarıyla ciddiye almaya başladı. Çoğu Hindistanlı olmak üzere 300'den fazla yazılımcıyla anlaşan şirket, milyonlarca dolar harcayarak internet satış sistemini yeniledi. Yaptığı yatırımlarla Wal-Mart, e-ticarette de rekabetçi bir pozisyon alacağının sinyallerini verdi. Fakat perakende devinin bu pazarda işi kolay değil. 2012'de elektronik ortamda sadece 9 milyar dolarlık satış yapan şirketin karşısında sistemini kurmuş, marka ve güven algısını oturtmuş Amazon var. 61.2 milyar dolar cirosu ile ABD e-ticaret pazarının yüzde 26'sını tek başına elinde tutan Amazon, cirosunu sürekli artırıyor. 2012 yılında cirosunu yüzde 27 oranında büyüten Amazon'un 2016 yılı ciro hedefi 145 milyar dolar.

Dağıtım stratejileri ve yeni fırsatlar

Amazon, ABD çapında açtığı dağıtım merkezlerine, yüksek teknolojili robot sistemlerle donatarak hızlı ve personelsiz bir işleyiş kurmuş durumda. Yani internetten aldığınız bir ürün hiçbir personelin eli değmeden raftan alınıyor, hacmine göre kutulanıyor ve adresinize yollanıyor. Amazon ayrıca RadioShack, Staples ve 7-Eleven gibi firmalarla işbirliği yaparak yeni bir dağıtım modeli de kurdu. Bu dükkanların içinde Amazon'a ait "dijital kilitli dolaplar" bulunuyor. Amazon böylelikle ürünlerini kendi dağıtım sistemiyle daha kısa zamanda ve ucuza tüketiciye ulaştırabiliyor.

Elde sepetle dolaşılan marketler kalmayacak
Amazon'un pazardaki hakim stratejisine cevap olarak Wal-Mart da geçtiğimiz hafta aynı sistemi farklı firmalar üzerinden uygulamaya koyacağını duyurdu. Perakende zincirinin üzerinde çalıştığı bir başka strateji de "komşunun paketini götür" uygulaması. Mağazadan alışveriş yapan tüketicilere "adresinize çok yakın bir noktaya bu paketi götürmek ve karşılığını almak ister misiniz?" teklifi yapılacak. Bu yolla dağıtımda maliyetlerin azaltılması hızın ise artırılması isteniyor. ABD'de şimdiden "gelecekte gazeteler olmayacak" diyenlere "sepetle dolaşacağınız marketler olmayacak" diyenler eklendi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.