Kadına şiddet olaylarına dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak amacıyla 2007'den bu yana projeler yürüten Penti, bir kadın markası olarak sorumluluk alanını genişletiyor. Her yıl 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde vitrinlerinde "şiddetin başına çorap örüyoruz" logosunu sergileyen şirket, ünlü isimleri de projeye dahil ederek geniş kitlelere ulaştı. Ünlülerin tasarladığı çoraplardan elde edilen gelir de üç yıldır konuyla ilgili yardım hatlarına aktarılıyor. "Ekmeğimizi kadınlar sayesinde kazanıyoruz. Onlara karşı sorumluluğumuz var" diyen Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, kadınların kaderini değiştirmek için kolları sıvamış. Kariyo, "Penti'nin iyilik hareketlerinin odağında kadın var" diyor.
YÜZDE 30'U ŞİDDET GÖRÜYOR
Kadınlarla ilgili toplumsal olayların ekonomik özgürlükle direkt ilgili olduğuna inanan Kariyo, şirketinde sadece mavi değil beyaz yakalı istihdamında da kadınlara pozitif ayrımcılık yaptığını vurguluyor. Kariyo, "200 mağaza müdüründen 2 ya da 3'ü erkek. 2 bin 200 çalışanımızın yüzde 80'i kadın. Öte yandan istatistikler kadınların yüzde 30'unun şiddete maruz kaldığını gösteriyor. Bu benim çalışanlarım için de geçerli olabilir. O yüzden işe kendi şirketimden başladım" sözleriyle bakış açısını anlatıyor.
İSTANBUL'DA ÇOK ÖRNEK VAR
Kariyo, daha şimdiden ilginç hikâyelerin ortaya çıktığını anlatıyor: "İstanbul İstinye Park mağazamıza genç bir kız başvurdu. Ailesi çalışmasına izin veriyor, ancak dayısı vermiyordu. Kız çok zeki, yetenekli. Bu yüzden aile ikna edildi. 'fortius' adlı eğitim programıyla meslek edindi." İstanbul'un göbeğinde yaşanan bu örnek Kariyo ve ekibini projeyi Anadolu'ya yaymaya yöneltmiş.