Türkiye'nin 2023'te ulaşmayı hedeflediği 500 milyar dolarlık ihracatın en gerekli unsurlarından biri olan 'katma değer' kavramı, bir sivil toplum kuruluşunun doğmasını sağladı. GüzelSanatlar/ Saatchi&Saatchi'nin Yönetim Kurulu Başkanı Yiğit Şardan ve Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, Türkiye'nin katma değeri yüksek ürün ihracatını artırmak için 'Yaratıcı Endüstriler Konseyi Derneği'ni (YEKON) kurdu. Sinemadan modaya, mimariden iletişime kadar 13 farklı işkolunda faaliyet gösteren 18 sektör derneğini birleştiren YEKON, Türkiye'de 'yaratıcı endüstriler' kavramını geliştirmek için kolları sıvadı. Yiğit Şardan, Türkiye'nin en büyük eksiğinin katma değeri olmayan ürün ihraç edip, katma değerli ürün ithal etmek olduğunu söyledi.
İNGİLTERE'DE BAKANLIK VAR
Cari açığın bu nedenle arttığını belirten Şardan, "İhracatın katma değerli hale gelmesi için yaratıcı endüstrilerin devreye girmesi şart" diye konuştu. Şardan, Türkiye'de bu kavramın yeni gelişmeye başlamasına rağmen ABD ve İngiltere'nin bu alanda öncü olduğuna dikkat çekti. Şardan, "İngiltere'de ve Malezya'da bununla ilgili bir bakanlık bile var" dedi.
KALKINMA MODELİ
Ayşegül Molu, toplumda farkındalık yaratmak için öncelikle medyayı kullanacaklarını söyledi. Molu, Hindistan ve Güney Kore örneklerindeki gibi, yaratıcı endüstrinin bir kalkınma modeli olduğunun altını çizdi.