Türkiye'de yıllardır 'kürk süet' ismiyle anılan, bir tarafı süet diğeri ise eti için kesilen büyük ve küçükbaş hayvanların yününden elde edilen derinin adı 'yünlü deri' olarak değiştirildi. Av hayvanını çağrıştırması nedeniyle, yanlış anlaşılmaları önlemek isteyen deri sektörü, artık bu kavramla sektörün önünün daha fazla açılmasını hedefliyor. Deri Tanıtım Kurulu Üyesi Ruken Mızraklı, yıllardır bu isim üzerinde çalıştıklarını söyledi. Mızraklı, "Kürk süetin av hayvanını çağrıştırmasını istemiyoruz. Çünkü av hayvanı kullanmıyoruz. Yanlış bir kamuoyu oluşturulmuş durumdaydı" dedi. Türkiye'nin 80 milyon post işleme kapasitesiyle dünyanın lider yünlü deri üreticisi olduğunu söyleyen Mızraklı, işlenmiş yünlü deri ihracatının ise 315 milyon dolar olduğunu açıkladı.
DÜNYA DEVLERİ ALIYOR
Mızraklı, "İşin içine konfeksiyon da girince rakam 600 milyon doları buluyor. İşlenmiş deride Çin, Hong Kong, İtalya, Fransa, Rusya ve ABD'ye ihracat yapıyoruz" dedi. Son yıllarda yünlü deri dünyaca ünlü moda markalarının koleksiyonlarında sık kullanılmaya başlandı. Dolayısıyla Burberry'den Prada'ya, Armani'den, Boss ve D&G'ya kadar birçok firma, deriyi işlenmiş olarak Türkiye'den alıyor. İtalya, ABD ve Uzakdoğu'daki atölyelerde hazırgiyime dönüştürüyor. Türkiye'de bu alanda faaliyet gösteren 150 tabakhane bulunuyor.
MIZRAKLI TÜRDEV BAŞKANI OLDU
Ruken Mızraklı , Türkiye Deri Vakfı (TÜRDEV) Başkanlığı'nı Dr. Volkan Çandar'dan devraldı. Yeni dönem hedefleriyle ilgili çalıştıklarını belirten Mızraklı, en önemli hedeflerinin eğitim olduğunu söyledi. Sektörün son yıllarda tasarımla atağa kalktığını anlatan Mızraklı, "Desteklediğimiz tasarımcılarımız dünya moda merkezlerinde defileler yapıyor, Türk modasını tanıtıyor. Konfeksiyondan ayakkabıya kadar her alanı destekliyoruz. Türk deri sektörü tasarımla birlikte büyük hedefler koydu" diye konuştu.