X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Versace Türkiye'de uçuşa geçti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Versace Türkiye'de uçuşa geçti

  • Giriş Tarihi: 28.4.2013

İtalyan moda ve saat markası Versace, lüks tüketimin giderek arttığı Türkiye'de hedef büyüttü. Vertime'ın Başkanı Paolo Marai, "Hedefimiz 15 bin saat satarak Türkiye'yi 2 yılda ilk 5 arasına sokmak" dedi

Dünyada bir hazırgiyim firması için üretilen ilk saat markası Versace, 12 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye pazarında hedef büyüttü. Saat&Saat firmasıyla distribütörlük anlaşması yapan markanın bağlı olduğu Timex Group Türkiye'yi hedef ülke seçti. SABAH'a konuşan Timex Group'a bağlı Vertime'ın Başkanı Paolo Marai, geçen yıl Türkiye'de 7 bin adet saat sattıklarını söyleyerek, "Hedefimiz 2 yılda çift haneli büyüyüp 15 bin adede ulaşmak" dedi. Lüks ve ulaşılabilir lükste Türkiye'nin uçuşa geçtiğini belirten Marai, "Satışlarımızda Türkiye halen ilk 10 ülke arasında. Ancak 2 yıllık hedefimize göre ilk 5'te yer alacak. İtalya, ABD, Rusya ve Dubai arasına katılacak" diye konuştu. Türkiye'de son yıllarda artan turist sayısının da lüks tüketimi hızlandırdığını söyleyen Marai, "Ülkenizde alım gücünün yanı sıra modaya olan ilgi de her geçen gün artıyor" şeklinde konuştu.

HIZLI MODAYA UYDU
Moda markaları saat sektörüne dinamizm kattı. Eskiden olduğu gibi 'evladiyelik' olması için değil, aksesuvar olarak alınan saatler, birçok hazırgiyim firmasının ürün gamına girmeyi başardı. Marai, dünya genelinde yılda 100 bin adedin üzerinde saat sattıklarını söyledi. Moda üreten hazırgiyim firmalarının saatle birlikte daha da güçleneceğini belirten Marai, "Örneğin Riyad'da bir kadın 10 bin dolara bir saat almak yerine aynı fiyata 5 farklı saat almayı tercih ediyor" dedi. Marai, Versace'de fiyatların 800 ila 15 bin dolar arasında, en fazla tercih edilen modellerin ise 3 bin dolar seviyesinde olduğunu söyledi.

MARKALAR PEŞİMİZDE
Saat sektörü lüks tüketimin artmasıyla birlikte Türkiye'de 800 milyon dolarlık bir pazar ve 10 bin kişilik istihdam yarattı. Dünyaca ünlü 28 markayı bünyesine katarak sektörün öncü firmalarından biri olan Saat&Saat firması da geçen yılı 200 milyon liralık ciroya kapattı. Firmanın sahibi Ramazan Kaya, bu yıl yüzde 50 büyüme hedeflediklerini söyleyerek, "İlk 4 aylık hedeflerimiz tuttu" dedi. Kaya, bünyelerine her yıl yeni markalar kattıklarını söyledi. Türkiye'de temsil ettikleri marka sayısının takıyla beraber 40'a ulaştığını belirten Kaya, "Artık peşinde olduğumuz bir marka yok. Şimdi onlar bizim peşimizde" diye konuştu. Kaya, fonlardan da ortaklık ve satın alma teklifleri aldıklarını söyledi.

BASEL FUARLA PARA BASTI
Dünyanın en büyük saat ve mücevher fuarı BaselWorld, 45 ülkeden gelen 2 bin 100 firmayı buluşturdu. Birbirinden ünlü saat firmaları dekorasyonları için bile milyon euroları bulan yatırım yaptı. Burberry markasının dekorasyona 4.5 milyon euro harcadığı belirtilirken, fuarın bir haftalık stand kirasının ise 350 bin İsviçre Frangı olduğu ifade edildi. BaselWorld için gelen ziyaretçiler nedeniyle Basel'deki tüm oteller doldu. Hatta büyük saat firmalarının ünlü otellere 15 yıllık rezervasyon yaptırdığı belirtildi.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.