X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çözümün markası doğdu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çözümün markası doğdu

  • Giriş Tarihi: 10.5.2013

Adını Nemrut Dağı'ndaki tanrıçadan alan Argande, Doğu'daki kadınlara umut oldu. Argande, bölgedeki 150'den fazla kadını hem iş hem meslek sahibi yaptı

Çözüm süreciyle Doğu ve Güneydoğu'da başlayan bölgesel kalkınma heyecanını moda markası Argande taçlandırdı. Yıllardır silahların susmadığı bölgede artık Doğulu kadınların tekstil markası konuşuluyor. GAP Bölge Kalkınma İdaresi ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı'nın (UNDP) desteklediği projenin finansmanını İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı (SIDA) sağladı. "Güneydoğu Anadolu'da Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler" projesi kapsamında hayata geçirilen hazır giyim markası Argande ile 150'den fazla kadın para kazanmaya başladı.

50-200 TL ARASINDA

Nemrut Dağı'ndaki kadın tanrıçadan ismini alan Argande, halen Mudo ve Markafoni'de satılıyor. Proje Koordinatörü Gönül Sulargil, Mehtap Elaidi, Deniz Yeğin, Gamze Saraçoğlu, Simay Bülbül, Alex Akimoğlu, Günseli Türkay, Rojin Aslı Polat ve Hakan Yıldırım gibi Türkiye'nin önde gelen tasarımcılarının projeye destek verdiğini kaydetti. Sulargil, "Tasarımlarını yüksek fiyatlara vitrine çıkaran bu isimlerin yaptığı elbiseler, 50 ile 200 lira arasında satılıyor" dedi.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.