X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Perakendeci indirime sınır istedi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Perakendeci indirime sınır istedi

  • Giriş Tarihi: 25.5.2013

TMd, indirim kampanyalarını Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na şikâyet etti. Dernek, bu tür uygulamaların yılda 2 kez yapılmasını istedi

Perakende sektöründe çığırından çıkan 'indirim' furyasından bizzat şirketlerin kendisi de rahatsız olmaya başladı. Ünlü markaların kurduğu Tescilli Markalar Derneği (TMd), Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na başvurarak indirim kampanyalarına düzen getirilmesini istedi. TMd açıklamasına göre, "Bütün bir sezonu kapsayan ve ardı arkası kesilmeyen indirim kampanyalarıyla tüketici aldatılıyor" görüşünü savunan dernek, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurarak indirim kampanyalarına düzen getirilmesi talebinde bulundu.

EN DÜZENSİZ ÜLKEYİZ

TMd Başkanı Tahsin Özlenir, başta Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere hiçbir yerde Türkiye'deki gibi bir düzensizlik bulunmadığını, indirim kampanyalarının kontrolden çıktığını, bu nedenle Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na başvurarak bu alanda düzenlemeye gidilmesini talep ettiklerini belirtti. Yaptıkları başvuruda dünyanın önde gelen ülkelerinden örnekler verdiklerini kaydeden Özlenir, "Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerde indirim dönemleri senede iki dönem olmak üzere dört ile altı hafta arasında sınırlandırılmıştır" denildi. Derneğin, başvurusunda, "TMd dünya çapındaki 95 marka ve 2 binin üzerinde satış noktası ile organize perakende sektörünün önemli bölümünü temsil ediyor. Kontrolsüz kampanya, haksız rekabetle dürüst perakendecileri zarara uğratıyormaktadır. Ürünler, gerçek fiyatlarının üstünde gösterilip sonra altına 'yüzde 50' ibaresi konulup ürün zaten olması gereken fiyata satılmaktadır" denildi. TMd'nin indirim kampanyalarının ise 1 Ocak- 28 Şubat ve 1 Temmuz- 31 Ağustos arasında yapılmasını önerdi.