X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Şimdi hayalim trafik sorununu çözmek'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Şimdi hayalim trafik sorununu çözmek'

  • Giriş Tarihi: 27.5.2013

Türkiye'nin önemli sorunlarına çözümler üreten ve ülke geneline yayan Opet'in kurucularından Nurten Öztürk, temiz tuvalet kampanyası ile 7.5 milyon insana ulaştı. Yeni hayali trafiğe çözüm bulmak olan Öztürk, "Şerit ihlal edilmesin yeter" diyor

Opet Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk, Türkiye'nin en önemli sorunlarına çözümler üretiyor. A Haber'de Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın hazırlayıp sunduğu İş'te Hayat programına konuk olan Öztürk, 13'üncü yılına ulaşan temiz tuvalet kampanyası, 20 milyon doları aşan Çanakkale'deki rehabilitasyon ve yeşil yol projesiyle tanınıyor. Öztürk'ün şimdi de gündeminde trafik var. Bu konuda bir proje hayata geçirmek için kafa yoruyor. Öztürk'le mevcut projeleri ve gelecekle ilgili hedefleri üzerine konuştuk.

Opet'i 20 yıl önce eşiniz Fikret Öztürk'le birlikte kurdunuz. Bir süre sonra, başta benzin istasyonları olmak üzere hijyen konusuna adadınız kendinizi. Niye özellikle hijyen? Temiz tuvalet çok zor bir kampanya değil miydi?
O zamana kadar karayollarında temiz, girilebilir tuvalet bulmak gerçekten çok zordu. Karayollarında hizmet veren bir şirket olarak bunu mutlaka başarmamız lazım diye düşündük. Kampanyanın 13'üncü yılında 'yalnız temizlik yetmez hijyen de olmalı' diyoruz. Çünkü hijyenin olmadığı bir yerde temizlik olmaz. Denetimi sıkı tutuyoruz. 2000'den bu yana istasyonlarımızdaki tuvaletleri 3 kez yeniledik.

EŞİM 'GİDERSEN PEKİ' DEDİ

13 yıl önceye dönersek ilk toplantınızı hatırlıyor musunuz?
İlk toplantıda hayal kırıklığı yaşayabiliriz diye pilot uygulama yapılması düşünülmüştü. Ben, "Hayır tüm Türkiye olmalı, tüm istasyonlarımızda olmalı" diye itirazımı belirttim. Eşim de "Sen gidersen olur" dedi. 'Tamam giderim' dedim. O tarihten beri ekibimle Türkiye'yi dolaşıyorum. Halkın yoğun talebinin olduğunu gördük. Bizi dinlemek için istasyonlara geldiler, okullardan talep oldu. Projeyi okulları da katarak yaymaya çalıştık. Neticede 5.5 milyon kilometre yol aştık, 7.5 milyon insana ulaştık.

HÜZÜN KISA SÜRDÜ,  ORTAKLIK BAŞARILI
Opet'i eşinizle kurup büyüttünüz ve bir gün yarısını Türkiye'nin en büyüklerinden Koç Grubu'na sattınız. Yüzde 50-50 ortaklık da zordur. Hiç pişmanlık duydunuz mu? Üzüldünüz mü hiç?
Aslında çok hassas bir soru bu. Bir kere bunun çok iyi bir birliktelik olacağına inandık. İnsanın çocuğunu büyütüp, yetiştirdikten sonra evlendirmesi gayet normal. Ama bu o kadar normal gelmedi, tabii biraz burukluk da oldu. Ama bu ortaklığın büyük bir sinerji getireceğine ve şirketimizi son derece ileriye taşıyacağına inanıyorduk. Yanılmadık, o tatlı hüzün kısa sürdü. Akabinde attığımız her adım, son derece güzel giden bir ortaklığa dönüştü. Çok iyi anlaşıyoruz. Ortaklığımızın getirmiş olduğu sinerjiyle de son derece hızlı bir şekilde büyümemizi sürdürdük. 20 yılda Türkiye'nin en büyük akaryakıt şirketlerinden biri olmak kolay değildi. Bunu birlikte başardık. O nedenle hem ortaklarımız hem de biz çok memnunuz.

DOĞAYA VERDİĞİMİZ ZARARI YEŞİLLE KAPATACAĞIZ!
Yeşil yollar da diğer projeleriniz kadar önemli. İstasyonların çevresinde neler oluyor?
Biz akaryakıt sektörü olarak doğaya verdiğimiz zararı telafi etmek için bir şeyler yapıyoruz. Yeşil yol projesi böyle çıktı ortaya. İyi hizmet veren istasyonlarımıza ödül olarak, eğer diktiğimiz ağaçların bakımını üstlenirseniz, biz istasyonlarımızın 1 km öncesi ve 500 km sonrasını ağaçlandıracağız dedik. Tabii ki istasyonun peyzajı ve yeşillendirilmesiyle beraber. Bayilerimiz şevkle çalıştı.

ÇANAKKALE'YE 20 MİLYON $ HARCADIK!
Öztürk, Çanakkale'de önemli yatırımlar hayata geçirdi. Nurten Öztürk, "Çanakkale tarihimiz için son derece önemli bir yer. Hem tarihi eserleri daha iyi koşullarda yaşatmak hem gelen ziyaretçileri iyi ağırlayabilmek hem de şehitlerimizi huzurla uyuyabilecekleri bir durumda ziyaret etmek çok önemliydi. Milli park sınırları içinde kalan tüm parkları iğneden ipliğe rehabilite ettik. bugüne kadar Çanakkale'de 20 milyon dolar harcadık" diye konuştu.

DEMİRYOLU DA TEMİZ WC'YE KAVUŞTU
Temiz tuvalet kampanyası için demiryolları ile çalıştıklarını söyleyen Öztürk, süreçle ilgili şu bilgileri verdi: "TCDD genel müdürü Türkiye'de yabancı bir heyeti ağırlamış. O sırada temiz tuvalet bulamamışlar yollarda. Bizim tuvaletlerimizdeki temizlik karşısında çok şaşırmışlar. 'Bu sorunu ancak Opet çözebilir' diyerek bize başvurdular. 2 yıl süren proje yaptık. Türkiye'nin 7 bölgesinde uygulandı."

TSE OPET STANDARDINI BENİMSEDİ
Sizin temiz tuvalet ısrarınız, tuvaletlere getirdiğiniz kriterler Türk Standartlar Enstitüsü'nü (TSE) harekete geçirmiş öyle mi?
Toplumun her kesiminde o kadar çok eğitim verdik ki, geçen yıl TSE de standartlarımızı benimsedi. TSE, halka ve müşterilere açık tuvaletlerin standartlarını yeniden belirleme görevini Opet'e verdi.



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.