Alışveriş merkezi yapılacağı için günlerdir protestolarla korunmaya çalışan Taksim Gezi Parkı projesine Türk perakendecilerden tepki geldi. Soysal Danışmanlık tarafından Roma'da bu yıl 8'incisi düzenlenen 'Perakende Liderler Konferansı'nda ana gündem konusu Gezi Parkı ve Emek Sineması oldu. Herry markasının sahibi Selami Sarı, "Ben Karadenizliyim, yeşile aşığım. İnsanlar ağaçları korumak için bu kadar reaksiyon veriyor. Ne Gezi Parkı'nda ne de Emek Sineması'nın yerine yapılacak AVM'de yer alırım" dedi.
TOPLUMSAL HASSASİYET VAR
Silk&Cashmere CEO'su Ayşen Zamanpur da, "Bu kadar çok toplumsal hassasiyet gösterilen konuda gözlerimizi kapatamayız. 7 yıldır Beyoğlu'nda yer arıyorum ama ne Gezi'de ne de Emek'te mağaza açarım" diye konuştu. Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise projenin tamamını görmek gerektiğini belirterek "Tarihi gerçekliği korunacak deniyor. Tabii ki toplumsal hassasiyeti de gözetmek lazım" dedi. Derimod Başkanı Ümit Zaim de, "Beyoğlu'nda ciddi olarak bir AVM'ye ihtiyaç var. Çevreyle uyumlu bir proje yapacaklarsa olabilir" diye görüş bildirdi.
BOYNER DE TAKSİM'İ İSTEMEDİ
Boyner Grubu'ndan AVM ile ilgili bir açıklama geldi. Ümit Boyner'in Twitter'dan Boyner Holding Başkanı Cem Boyner'in görüşlerini yansıttı. Yazıda "Müşterimi dinlemek zorundayım, halkın ve müşterilerimizin bu denli karşı çıktığı bir projede yer almamız mümkün değildir" denildi.
İNTERNETE YATIRIM ŞART
Perakende
Konferansı'nın bir başka gündemi de internet oldu. Marks&Spencer Ceo'su Marc Bolland, internete ağırlık verdiklerini ve 15 milyar dolarlık cironun yüzde 17'sini buradan sağladıklarını belirtti. Safilo Başkanı Robert Polet de, internette faaliyet göstermeyen firmaların risk taşıdığını söyledi. Markafoni CEO'su Tolga Tatari ise Türkiye'deki 36 milyon internet kullanıcısından 10 milyonunun bu kanaldan alışveriş yaptığını vurguladı.