Avrupa'da hızla büyüyen B-SUV segmentine girmeye hazırlanan Japon Toyota, yeni modelin üretimi için Türkiye ve Fransa arasında kaldı. B-SUV modeli için Fransa ile yarıştıklarını doğrulayan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye CEO'su Orhan Özer, yeni modelin hangi ülkede üretileceğine ilişkin kararın, bir ay içinde açıklanacağını söyledi.
FRANSA'NIN ŞANSI
Karar konusunda ihtiyatlı konuşan Özer, Verso ve temmuzda seri üretimi başlayacak Corolla'dan sonra, üçüncü bir model için mücadeleyi hiçbir zaman bırakmadıklarını ifade etti. Türkiye'nin sahip olduğu tüm avantajları kullandıklarını ve Japonlara son yatırım teşviklerinden de bahsettiklerini anlatan Özer, "Japonya merkez teşvikleri olumlu karşıladı. Ancak Toyota için teşvik çok önemli değil. Çünkü teşvik bir defalık. İstikrar daha önemli" dedi. B-SUV modelin Yaris platformda olması Fransa'nın şansını artırıyor. Yıllık 300 bin adetlik kapasiteye sahip Fransa, Yaris ve Yaris hibrit üretimini gerçekleştiriyor. Fransa, ayrıca Yaris'in ABD'de satılacak versiyonunu da üretecek.
HİBRİT COROLLA ÜRETİMİ
Japonlar Fransa'yı seçerse, Türkiye'de üretilmesi muhtemel yeni model için ikinci seçenek hibrit. Toyota yönetimi "Şu anda karar yok" açıklaması yapsa da, yeni Corolla'nın hibrit versiyonu olma ihtimali yüksek. Çünkü, Şanghay'da Corolla üzerine geliştirilen bir hibrit konsept tanıtıldı.
Yerli parça oranı % 88
150 milyon euroluk yatırımla üretilecek Corolla ile Adapazarı'nın kapasitesi 180 bin adete çıkacak. Yılda 110-120 bin adet Corolla üretilecek. Yeni Corolla'da yerlilik oranı parasal olarak yüzde 55, kütlesel olarak ise yüzde 88.
Adapazarı'nda Corolla eğitimi
Orhan Özer, yeni Corolla'nın Türkiye ile birlikte 16 fabrikada üretileceğini ancak, Adapazarı'nın"master" yani öncü fabrika olduğunu söyledi. Özer, "Corolla'yı üretecek fabrikalardan gelenleri Türkiye'de ağırladık. Kalıpların ilk denemelerini Türkiye'de yaptılar ve eğitim aldılar" dedi.