Sanal alemde iyilik yarışı

Giriş Tarihi: 21.7.2013

E-ticarette rekabet, sosyal sorumluluk projelerine de sıçradı. Ciroları milyon dolarlara ulaşan sanal şirketler engelli, eğitim ve spor gibi projelere 100 binlerce lira harcıyor

Giderek daha da yaygınlaşan yeni ekonomide şirketler toplumsal konularda da elini taşın altına koymaya başladı. Online alışveriş siteleri arasındaki rekabet sadece satış kampanyalarında değil, sosyal sorumluluk projelerinde de yaşanıyor. Ciroları milyon dolara ulaşan morhipo, gittigidiyor, bilyoner, n11 gibi şirketler, online raflarını sivil toplum kuruluşları yararına açtılar. Bu özel stantlardan elde edilen gelir UNICEF, LÖSEV, KAÇUV, TEMA gibi kuruluşlara gönderiliyor. Özellikle bayram, yılbaşı, ramazan gibi dönemlerde online alışveriş sitelerinin sosyal amaçlı satışları artıyor. Doğuş Grubu iştiraklerinden n11.com'un TEMA Vakfı'yla yürüttüğü çevre projeleri de bunlara örnek. Site her 110 TL'lik alışveriş karşılığında Manisa'da bir fidan dikiyor.

AÇIK ARTIRMA YAPILIYOR

Gittigidiyor.com çalışanlarından oluşan gönüllüler ise daha farklı işlere imza atıyor. Gönüllüler her yıl köy okullarına giderek tamirat, kırtasiye desteği gibi faaliyetler gösteriyor. Ayrıca site üzerinde açılan dükkânlar ve açık artırma projeleriyle sivil toplum kuruluşlarına kaynak yaratılıyor. Sanalpazar.com da Ekmek Kapısı projesiyle Anadolu'daki küçük girişimcilerin ulusal pazara çıkmasını sağlıyor. Genel Müdür Cem Kesici, "e-ticaretle geçinen insanlara destek oluyoruz" diyor.


ARKADAŞINA GÖNDER
Sanal alemde iyilik yarışı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz