X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Koç'tan ilk açıklama
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Koç'tan ilk açıklama

  • Giriş Tarihi: 29.7.2013 13:50 Güncelleme Tarihi: 29.7.2013 14:30

Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Koç “Türkiye ekonomisinin gelişmesi, refahı, bölgesinin lideri olması ve dünyadaki global ekonomisinin önemli bir oyuncu olmasının dışında bir hedef ve arzumuz söz konusu değil” dedi.

Koç, Ford Otosan Mühendislik Merkezi'nin temel atma töreninde yaptığı konuşmada, temelini atacakları tesisin Türk otomotiv ve özel sektörünün en büyük Ar-Ge merkezi olacağını belirterek, Koç Topluluğu'nun kurulduğu günden itibaren uzun vadeli bir bakış açısı ile yatırımlarını gerçekleştirirken, Türkiye için yarattığı katma değeri sürekli artırmayı hedeflediğini kaydetti.

Bu hedefle Topluluğun sadece otomotiv sektöründe değil, faaliyet gösterdiği bütün alanlarda inovasyon, teknoloji ve Ar-Ge'ye önem verdiğini ifade eden Koç, şunları söyledi:

"Türkiye'nin en çok Ar-Ge harcamasını yapan Topluluğumuzun son 5 yıldaki harcaması toplam 2,7 milyar lira seviyesindedir. Koç Topluluğu bünyesinde, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylanmış 14 Ar-Ge merkezi bulunmaktadır. Ülkemizin ortalama Ar-Ge harcamalarının net ciroya oranı yüzde 0,9 iken, Koç Topluluğu'nda bu rakam yüzde 1,73 ile uluslararası standartlara yakın seviyelerdedir. Hükümetimizin Ar-Ge'ye verdiği önem bizler için en büyük motivasyon kaynağı olmuştur."

Koç, Türkiye ekonomisinin yüzde 9'unu, ihracatının yüzde 10'unu, devletin toplam vergi gelirlerinin yüzde 9,4'ünü teşkil eden Koç Topluluğu'nun Türkiye'nin özel sektör Ar-Ge harcamasındaki payının yüzde 10 seviyesinde bulunduğunu anlattı.

"Ford Otosan mühendislik hizmeti ihraç edecek konumdadır"

Ali Koç, "Türkiye'nin ekonomisinin gelişmesi, refahı, bölgesinin lideri olması ve dünyadaki global ekonomisinin önemli bir oyuncu olmasının dışında bir hedefimiz ve arzumuzun olması söz konusu değildir" diyerek, şunları aktardı:

"Türkiye'nin otomotiv sektörünün ilk Ar-Ge çalışmalarını Ford Otosan başlatmıştı. Ford Otosan, dünyanın en prestijli organizasyonlarından ödüller alan araç ve motorlar üretmekle kalmayıp, Ford dünyasında da üçüncü büyük Ar-Ge merkezi olarak büyük öneme sahiptir. Bu da Türk mühendisliği ve işçiliğinin ne kadar ilerlediğinin bir göstergesidir. Ford Otosan'ın mühendisliğini yaptığı ve ürettiği araçlar 5 kıtada 70 ülkeye ihraç edilmektedir."

Koç, 1959 yılında lisans alarak başladıkları otomotiv faaliyetlerine şimdi dünyada farklı şirketlere lisans vererek devam ettiklerini belirterek, "Ford Otosan, beyaz kağıda çizilen bir ürünü üretim aşamasına taşıyabilecek mühendislik gücüne sahiptir. Bununla da kalmayıp şirketimiz mühendislik hizmetlerimizi ihraç edecek konuma gelmiştir" dedi.

Çin gibi dünyanın en büyük kamyon pazarına, gerçekleştirdikleri lisans anlaşmasıyla Ford Otosan mühendisleri tarafından üretilen motorların Çin'deki GMC firmasının kamyonlarına kullandırılacağını dile getiren Koç, Ford Otosan'ın geçen yıl itibariyle cirosunun yüzde 2,63'ünü Ar-Ge yatırımlarına ayırdığını, Türkiye'nin 2023 hedefini 10 yıl önceden yakaladığını söyledi.

"Samardzich: "Çok yakında elektrikle çalışan aracı sunacağız"

Ford Avrupa Ürün Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Barb Samardzich de yeni araçlar ve teknolojilerin iş planlarının tam kalbinde yer aldığını belirterek, "2013 yılında Avrupa'da satışını gerçekleştireceğimiz araçların yüzde 40'ını tamamen yeni veya önemli ölçüde yenilenmiş modeller oluşturacak. 2011-2015 yılları arasında da Avrupa'daki müşterilerimize sunduğumuz model sayısını yüzde 50 artırmış olacağız" diye konuştu.

Samardzich, çok yakında Avrupa'da tamamen elektrik ile çalışan Ford Focus Electric'i sunacaklarını ifade ederek, 2014'ün başında da yeni Transit Connect, Tourneo Connect'in lansmanı yapılacağını söyledi.

Ford olarak 2016 yılı itibariyle yılda yaklaşık yarım milyon adetlik ticari araç satış rakamına ulaşyı amaçladıklarını dile getiren Samardzich, bunun One Ford planının birlikte çalışma ilkesinin etkili olduğunu aktardı.

Samardzich, Ford Otosan'ın, Ford'un geleceğe dönük ticari araç planlarında yalnızca Avrupa çapında değil, küresel ölçekte de önemli bir oyuncu olduğunu anlatarak, "Ford Otosan'ın Sancaktepe'deki Ar-Ge Merkezi gibi yeni tesisler sayesinde gelecekteki bu küresel fırsatlardan da önemli ölçüde faydalanabiliyor olacağız" diye konuştu.

Yenigün: "Tesisi, 2014 yılının ortasında faaliyete geçirmeyi planlıyoruz"

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün de Ford Otosan'ın Türkiye'nin en büyük sanayi kuruluşları arasında olmasını, kuruluş yıllarından itibaren Ar-Ge faaliyetlerine başlamasına borçlu olduklarını belirterek, mühendisliğini sıfırdan ele aldıkları araç ve motor projelerini üretime hazır final ürünler haline getirme kabiliyetlerinin mevcut olduğunu kaydetti.

Yenigün, 11 üniversiteyle 50'den fazla ortak projelerinin bulunduğunu ve 356 patent başvurusunun yapıldığını veya beklendiğini ifade ederek, bu yıl 80'in üzerinde patent almayı hedeflediklerini söyledi.

Ford Otosan'da bin 240 Ar-Ge mühendisinin çalıştığını, 2013 yılı sonunda bu rakamın bin 300'e, 2014 yılı sonunda ise bin 400'e ulaşmasını hedeflediklerini aktaran Yenigün, "Şirketin geleceğiyle ilgili yaptığı yatırımlara bakıldığında geçen yıl 260 milyon lira harcamışız, bu yıl da 350 milyon liradan fazla harcama yapıyoruz" şeklinde konuştu.

Yenigün, yeni Mühendislik Merkezi'nin 20 bin metrekare kapalı, 10 bin metrekare açık alana sahip olacağını, bin 500 mühendise iyi bir ortamda ürünler tasarlanmasına imkan sağlayacağını belirterek, "2014 yılının ortasından itibaren faaliyete geçirmeyi planladığımız tesisimiz yılda 3 milyon saatin üzerinde mühendislik işi yapmamızı sağlayacak. Tesisin toplamına 60 milyon lira harcayacağımızı öngörüyoruz" dedi.

Konuşmaların ardından Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, Ali Koç, Barb Samardzich, Haydar Yenigün, Sancaktepe Belediye Başkanı İsmail Erdem, Koç Holding, Ford Motor Company ve Ford Otosan yöneticileri butona basarak, Ford Otosan'ın yeni Mühendislik Merkezi'nin temelini attı.