X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 'Araştırmalar PR aracı olmamalı'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'Araştırmalar PR aracı olmamalı'

  • Giriş Tarihi: 22.8.2013

Yeni yapılanma sürecine giren Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD), profesyonel ve doğru araştırma kullanımının yaygınlaşması, araştırmanın toplumu yanıltıcı bir siyasi halkla ilişkiler (PR) aracı olarak kullanılmasına karşı önlem almak için harekete geçti. TÜAD, araştırmaların haber ve reklamlarda topluma doğru bilgi aktaracak şekilde kullanımını teşvik etmek amacıyla projeler geliştirdi.

ETİK OLMAZ
TÜAD Dernek Başkanı Vural Çakır, "Medya mensupları nasıl bir haber yapacağını etik kuralları dikkate alarak seçmek zorunda. Önünüze koyulan veri tamamıyla manipülasyon amacıyla ya da eksik bilgiyle elde edilmiş bir değerlendirme de olabilir" dedi. Çakır, basının araştırma verilerini kullanmadan önce irdelemesi gerektiğini de vurgulayarak, "Aksi hali ciddi sonuçlar doğurur" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.