Mey son dönemde Türk turistlerin sayısının giderek arttığı Yunanistan'da yeni bir stratejinin ilk adımlarını attı. Bir uluslararası pazarlama birimi kuran Mey'in yeni hedefi dünyaya açılmak. Şirketin CEO'su Galip Yorgancıoğlu bu konudaki en büyük kozu ise Diageo'nun uluslararası altyapısı olarak özetliyor. 2011'de dünyanın en büyük alkollü içecek firmalarından Diageo tarafından satın alınan Mey'in ihracattaki hedefi beş yıl içinde rakı ihracatını ikiye katlamak.
İHRACAT 7 MİLYON ŞİŞE
"Diageo'nun güçlü uluslararası satış ağını kullanarak rakı ihracatında büyüme ve yeni pazarlara girme imkanı elde ettik" diyen Yorgancıoğlu hedeflerini şöyle aktardı: "İç pazarın 45 milyon litre olduğunu düşünürsek, 5 milyon litre ihracatın anlamı daha net anlaşılacaktır. Şu anda her yıl yurtdışına ihraç ettiğimiz rakıyı 70'lik şişe olarak hesap edersek 7 milyon şişeden fazlasını ihraç ediyoruz."
40 ÜLKEYE SATIŞ YA PILIYOR
2004'te rakının 20 ülkeye ihraç edildiğini söyleyen Yorgancıoğlu, "Günümüzde; Almanya, ABD, İngiltere, Kıbrıs, Irak, Benelux, İsviçre, Yunanistan, Fransa, Türki Cumhuriyetler ve Doğu Avrupa dahil olmak üzere 40'dan fazla ülkeye ihraç edilmektedir. En büyük ihracat pazarları sırasıyla Almanya, Kıbrıs, Irak, Gürcistan, Suriye, Bulgaristan, Fransa, Avusturya, Benelux, Amerika ve İngiltere" dedi.
Simi adasında Yeni Rakı tanıtımları yapan şirketin CEO'su Yorgancıoğlu Yunanistan ile ilgili planları şu sözlerle özetledi: "Yunanistan ve Yunan adaları en çok Türk turistin gittiği yerlerden. Türk turist sayısı 200 bin iken, 2011'de 2.5 katına çıkarak 500 bine ulaştı. 2012'de de yüzde 20 artarak 600 bini geçti. Dolayısı ile Yunan Adaları hem yerli turist hem de benzer içkiyi tüketen Yunalıları göz önüne aldığımızda önemli bir pazar."