Ülker markasının sahibi Yıldız Holding'in nisanda 320 milyon liraya Sabancı-Dia ortaklığından aldığı DiaSA'nın satışına Rekabet Kurumu'ndan şartlı onay çıktı. Kurum, holdingin iştiraklerinden Şok Marketler'in DiaSA'yı satın alması için BİM'deki yüzde 4.94 oranındaki hissesini iştirak ve ortakları nezdinde artırmamasını istedi.
AĞIRLIĞI ARTMAYACAK
Bu satın almayla mağaza sayısını 2 bin 500'e çıkaran Yıldız Holding için Rekabet Kurumu'nun onayı ise şartlı oldu. Rekabet Kurumu açıklamasında, BİM'deki yönetim birimlerinde (icracı ve denetim dâhil) görevli Yıldız Grubu mensuplarının bu görevlerinden ayrılacağı belirtildi. Buna göre Yıldız, Topbaş Grubu ile pazarlama seviyesindeki ortaklıklarını daha ileriye taşıyamayacak. Ayrıca yeni pazarlama şirketi kurulmayacak ve mevcut şirketlerdeki ortaklık/yönetim yapısı Topbaş Grubu'nun ağırlığını aratacak şekilde değiştirilmeyeceği taahhüt edildi.
SEKTÖRÜN EN BÜYÜKLERİ REKORA KOŞUYOR
İndirim marketlerinin en büyüğü BİM'in nisan ayı verilerine göre 3 bin 655 mağazası bulunuyor. Ülker ailesine ait Şok ve DiaSA'nın ise 2 bin 463 şubesi var. Üçüncü A101 ise 2 bin 32 mağazaya sahip.