X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Müşterinin beklentisi performans
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Müşterinin beklentisi performans

  • Giriş Tarihi: 1.9.2013

Altan Çolak: Şu anda ağırlıklı olarak Google ile özel projeler üzerine pazarlama işleri yapıyoruz. Gelir satışa endeksli değil, reklama dayalı. Müşterilere danışmanlık hizmeti veriyoruz, beğeniye açık bir iş değil. Müşteri bizden performans bekliyor. İşimizde strateji çok önemli. Duygulara hitap edebilmek bir strateji ve pazarlama bilgisi gerektiriyor.

Erkal Hascan: Bu sektörde en büyük eksik proje yönetimi. Sektörde 'deadline' sıkıntısının sebebi ise müşterinin ne istediğini net ifade etmiyor olması. Artık "bir 'tık' uzaklığı" diye tarif edilen mesafeden daha yakınız kullanıcıya. Kullanıcının içindeyiz. Yaptığımız iletişimin yüzde 70'i sosyal medyayı kullanmak zorunda. Sosyal medya tarafı olmayan bir dijital pazarlama iletişimi düşünemiyorum.

Akif Yılmaz: Biz dijital bir ajans olduğumuz için bizimle çalışacak kişinin presentable ve iletişimi kuvvetli olması gerekiyor. Saat 6'da 'mesaim doldu çıkıyorum' dememesi gerek. Sosyal medyacılar ciddi anlamda kıymetli. Bazı ajanslar da patronla yakın oldukları için daha kıymetli olabilirler.

Neil Şoef: Kalıplaşmış şablonları kullanmaktan işin özü unutuluyor. Ben bununla savaşıyorum. Bir işe vakıfsanız kalıpları çok tercih etmeniz gerekmez. Faydacı zihniyet, piyasanın kalıplarla ve sorunlarıyla devam etmesine yol açıyor. Zihniyetin değişmesi ve kullanıcı alışkanlıklarının değiştirilmeye çalışılması gerek. Piyasayı değiştirmek için yüksek kârlardan feragat edilmeli.

Ersu Ablak: Reklam artık bir proje işi. Proje yönetir gibi bakmak lazım dijital reklama. Yazılım şirketiyle reklam şirketinin kırması bir sistem var. Yani hem sanat hem bilim olma özelliği içeriyor. İnternet reklamcılığı ilk doğduğunda herkese, işin içine daha fazla bilim girdiği için, yani ölçümlenebilir olduğu için çok cazip geldi. İnternette reklamın ulaştığı kitlenin büyüklüğü kolaylıkla tespit edilebiliyor.

Özgür Poyrazoğlu: Biz sürekli insan kaynağı arayışı içindeyiz. Usta çırak ilişkisini bilen insanlarla çalışmaya çalışıyoruz. Çünkü Y kuşağı bu ilişkiden çok uzak. Kendine interneti usta olarak alıp her şeyi bildiğini sanıyor. Ama aslında pek bir şey bilmiyorlar. Kaynak sıkıntısı var ama kaynak üretmek üzerine kafa yormuyoruz. Doğru adamı bulmak ve bulursak da kaçırmamak için prim sistemi geliştirdik. 'Deadline' için de prim istemi kurduk.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.