Çin'le
ucuzluk, İtalya ile tasarım rekabetine giren Türk tekstil ve hazır giyim şirketleri inovatif ürünlerle dünyayı fethetmeye hazırlanıyor. Sektörün en önemli pazarlarından Rusya'ya ilk önemli çıkarmayı 71 firmayla yapan Türk hazır giyiminin öncü isimleri vitrinlerine koydukları inovatif ürünlerle Moskova'da Ruslar'ın ilgi odağı oldu.
İNOVASYON MARKALAŞTIRIYOR
Türk firmalarının fark yaratan ürünlere yönelmeye başladığını dile getiren İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Eğitim ve ekonomik gelişmeyle doğru orantılı olan inovatif ürünlere yönelik ilgi, ülkemizde de yükselişte. Ebeveynler çocuklarına daha sağlıklı ürünler almaya başladı. Bu titizliği kendilerine de gösteriyorlar" dedi. Moskova'da düzenlenen CPM Fuarı'nda en dikkat çeken yenilikçi ürünler arasında Ramsey'in ceketleri bulunuyor. İlk kez Moskova'da vitrine çıkan "buruşmayan ceket", Rus erkeklerinden ilgi gördü. Ürünün önümüzdeki günlerde seri üretimine başlanarak satışa sunulacağı belirtildi.
AĞIRLIĞI 200 GRAM
Yünsa ile geliştirilen cekette yünler iplik halindeyken yıkanıyor ve kumaş aşamasında terbiye ediliyor. Boyama ise ceket dikildikten sonra yapılıyor ve buruşması önleniyor. Ramsey'in bir diğer ürünü ise dünyanın en hafif ceketlerinden biri olan Zero Gravity. Yeni ürün, 350 gramlık ceketin kumaş ağırlığını 200 grama indiriyor.
TASARIM ÜNİVERSİTESİ KURULUYOR
Bu
koleksiyonların maddi getirisinin orta ve uzun vadede olduğunu belirten İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, markaların bu tür yönelimlerini "geleceğe hazırlanmak" olarak yorumladı. Tasarımda da fark yaratan ürünler ortaya çıktığını dile getiren Tanrıverdi, "Önemli bir projeye hazırlanıyoruz. Şu anda bir tasarım üniversitesi kurma niyetindeyiz. Bu üniversite giyim dışında otomotiv, plastik, ev eşyaları gibi bölümleri de kapsayacak" dedi.
ÇİÇEK KOKAN ÇORAP
4-8 Eylül'de Moskova'da düzenlenen fuarda Ruslar'ın dikkatini çeken diğer firma ise Miteks oldu. İstanbul merkezli firma, Mudomay markasıyla ilk kez "çiçek kokan çorap" üretti. Aylık 8 bin adetlik üretim yapan Mudomay'ın Pazarlama Müdürü Nidai Karabulut, "Özel bir yıkama ile çiçek kokusu kazandırılan çorap 8-10 yıkamaya kadar özelliğini kaybetmiyor" dedi.