X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ar-Ge'ye yatırım yaptı Avrupa'da zirveye çıktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ar-Ge'ye yatırım yaptı Avrupa'da zirveye çıktı

  • Giriş Tarihi: 25.9.2013

Arçelik krize rağmen Avrupa satışlarını 5 yılda yüzde 25 artırarak Alman rakiplerinin önüne geçti. Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, "Başarının ardında Ar-Ge yatırımları var" dedi

Arçelik'in global markası Beko, Avrupa'da pazar liderliğini zorluyor. Şirketin Avrupa beyaz eşya pazarına yönelik stratejileri meyvelerini verdi. Beko, son 5 yılda Avrupa'da pazar payını en fazla artıran marka oldu. Geçen yılki satışlar markayı Avrupa genelinde üçüncü, tutuculuğuyla bilinen Batı Avrupa'da ise ikinciliğe taşıdı. Başta İngiltere olmak üzere Almanya, Avusturya, Fransa, İspanya, Hollanda, İskandinav ve Benelüx ülkelerini kapsayan Batı Avrupa'da Bosch'un ardından ikinci sıraya yerleşen Beko, diğer Alman beyaz eşya devi Siemens'in de önüne geçti. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, 100'den fazla ülkede satılan Beko'nun beyaz eşyada dünyanın önde gelen markalarından biri haline geldiğini vurguladı. İç pazarda yüzde 50 payla pazar lideri olduklarını belirten Çakıroğlu, bu yılın ilk yarısında 5.1 milyar TL'lik ciro elde ettiklerini söyledi.

AR-GE BAŞARI GETİRDİ

Avrupa'daki krize rağmen son 5 yılda satışlarını yüzde 25 artırdıklarını söyleyen Çakıroğlu, küçülen pazarlarda bile büyümeyi başardıklarını ifade etti. Çakıroğlu şöyle konuştu: "Bu başarının ardında Ar-Ge var. Her yıl cironun yüzde 1.5'ni Ar-Ge'ye ayırıyoruz. Zihni sinir diye bilinen, bizim 'yüksek riskli' dediğimiz projelere ayrılan bütçeyi artırıyoruz. İnovatif olacaksak bu riski almak zorundayız."

YERLİLİK ORANI YÜZDE 65

Beyaz eşyanın Türkiye'de en fazla katma değer üreten sektörlerin başında geldiğini belirten Levent Çakıroğlu, "Üretimin yüzde 65'i yerli ara malıyla gerçekleşiyor" dedi.

BASKETBOLUN ADI BEKO
Arçelik , son yıllarda Beko markasıyla basketbola da yatırım yapıyor. 2006'da önce Türkiye liginin sponsorluğunu üstlenen Beko, halen Almanya, Rusya, Litvanya ve İtalya liglerinin isim sponsoru. Avrupa'da basketbolun yükselen değer olduğunu vurgulayan Çakıroğlu, bu yatırımın karşılığını aldıklarını söyledi. Son olarak Slovenya'da düzenlenen Avrupa Basketbol Şampiyonası'nın sponsorları arasında yer alan Beko, başkent Lyubliyana'da kurduğu Beko Home'da Slovenler'e bir yandan maçları canlı izletti bir yandan da markanın en son ürünlerinin tanıtımını yaptı.

ÜÇ MARKAYLA LİDERLİĞE OYNUYOR
Beko: Avrupa'nın üçüncü büyük markası (İngiltere, Litvanya ve Polonya'da pazar lideri).
Arctic: Romanya'da pazar lideri.
Defy: Güney Afrika ve Sahra Altı Afrika'nın pazar lideri.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.