Türkiye hazır giyimden sonra deri sektöründe de Avrupa'ya yakın olmanın avantajını yaşıyor. Yıllardır Çin'e üretim yaptıran dünyaca ünlü markalar, Avrupa'daki kriz nedeniyle yeniden Türkiye'ye döndü. Küçük miktardaki siparişlerini hızlı teslimat nedeniyle Türk üreticilere kaydıran firmalar, yılbaşından itibaren üretim ve ihracatı uçurdu. İhracat bu yılın sekiz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Deri Tanıtım Grubu Başkanı Lemi Tolunay, bu yıl 2 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini açıkladı. Geçen yıl 1.6 milyar dolarlık ihracat yapıldığının altını çizen Tolunay, "2013'e çok iyi başladık. Avrupa'daki krizi fırsata çevirdik" dedi.
HIZLI SERVİS VERİYORUZ
Türkiye, 140 ülkeye deri ve deri ürünleri ihraç ediyor. Ancak bu yıl en fazla artış Avrupa ülkelerinde yaşanıyor. Tolunay İtalya, İspanya ve Almanya'dan ünlü firmaların sipariş verdiğini söyledi. Türkiye'nin kaliteli üretimiyle Çin'in önüne geçtiğini belirten Tolunay, şöyle konuştu: "Biz Çin'e göre daha pahalıyız. Ancak Avrupa'ya göre yüzde 20 daha ucuzuz. Bir İtalyan firma kendi ülkesinden değil bizden ürün alıyor. Bu da bizim için çok önemli bir fırsat. Dünyada fiyat savaşları devam ediyor. Tedarik nerede ucuzsa firmalar oraya gidiyor. Artık kimse uçakla 12 saat mesafedeki Uzakdoğu'ya gitmek istemiyor." Tolunay, konfeksiyon ve ayakkabıda İstanbul'daki üreticilerin gelen siparişlerle kapasitelerini yüzde 60'tan yüzde 100'e çıkardığını söyledi.
UZAKDOĞU HEDEFİ
Türk deri ve tasarımını dünyaya tanıtmak üzere faaliyet gösteren Deri Tanıtım Grubu'nun bu yılki hedef ülkeleri Rusya, İtalya, Çin ve Japonya olarak belirlendi. Lemi Tolunay, "Çin'e deri ihracatında yüzde 80'e varan artış var. Hong Kong ve diğer bölge ülkeleri de eklendiğinde Uzakdoğu'ya deri ihracatında 150 milyon doları yakalamak istiyoruz" diye konuştu.