X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Henkel'in ziyaretleri yatırım sinyali veriyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Henkel'in ziyaretleri yatırım sinyali veriyor

  • Giriş Tarihi: 30.9.2013

Türkiye'de çift haneli büyüyen Türk Henkel'in Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, CEO'nun kısa süre içinde Türkiye'ye yaptığı ziyaretler için, yeni yatırımlar için bir sinyal olduğunu belirtti

TürkHenkel bu yıl Türkiye'deki 50'inci yılını kutluyor. Türkiye'de 1972 yılında ilk araştırmageliştirme departmanını kuran şirketlerden biri olan Henkel, Türkiye'de bir çok ilki, örneğin ilk sıvı deterjanı üreten şirket olarak biliniyor. Sanayiye hammadde teminin yanı sıra, temizlik ürünleri, kozmetik ürünleri ve yapıştırıcı pazarındaki büyümesiyle de dikkat çeken Türk Henkel'in Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de hazırlayıp su nduğu İş'te Hayat programında Henkel'in Türkiye'deki büyümesini ve yeni projelerini anlattı.
Peki Henkel Türkiye'de ne kadar büyüyor?
Biz son 10 yıl içinde, güzellik bakımı ya da kişisel bakım tarafında 7.5 kat büyüdük. Yapıştırıcı teknolojileri, çamaşır deterjanları pazarında öncüydük ama güzellik bakımı kategorisine biraz geç, 1997'de girdik. Ancak çok hızlı büyüyoruz. Çamaşır, ev bakımı 5 kat, yapıştırıcı teknolojileri 2.5 kat büyüdü son 10 yılda. En büyük başarı 2001'de, yüzde 28 oranında büyümeyle gerçekleşti.

HEDEFİ TÜRKİYE BÜYÜTÜ
Şu anda durum nedir?
Henkel'in dünyadaki en büyük 10 ülkesinden biri haline geldi Türkiye. 2012'de Türkiye'deki karını yüzde 14'e çıkarttı. 2008-2012 arası kârlılığı yüzde 10'lardan yüzde 14'lere çıkartmak finansal çevreler tarafından çok hayalci hedef olarak görülmüştü. Böylece de Henkel'in global hedeflerine ulaşmasına en fazla katkı sağlayan ülke Türkiye olarak duyuruldu. 2016'da Henkel, satışlarının yüzde 50'sinin yükselen pazarlardan elde etmek şeklinde hedef koydu. 16.5 milyar euro olan ciro 2016'da 20 milyara çıkacak ve bunun yarısı bu ülkelerden sağlanacak.
Henkel'in CEO'su Kasper Rorsted'ın 15 ay içerisinde iki kez Türkiye'ye gelmesinin sebebi, yeni bir yatırım olabilir mi?
Henkel ailesinin bir üyesi olan Simone Bagel de, Global CEO da, İnsan kaynaklarının Dünya Sorumlusu da Türkiye'ye geldi. Tüm bu ziyaretler Türkiye'ye sıcak bakıldığının, önem verildiğinin önemli göstergesi. Farklı farklı alternatif stratejiler üretiyoruz. Önemli olan ekonomik olarak bizim sunmuş olduğumuz projenin Almanya tarafından kabul görmesi. Ancak şu anda maalesef çok fazla bir şey söyleyemiyorum. Kesinleşmeden açıklayamam.

KADIN ÇALIŞAN ORANI % 39
Kadın çalışan oranını gerçekten her yıl yüzde 2 artırıyor musunuz?
Her yıl yüzde 2 oranında kadın oranımızı arttırmaya çalışıyoruz. Yani mümkün olduğu kadar eşit bir şans vererek kadın çalışanlarımızın daha fazla şirkete katılmasını sağlıyoruz. Şu anda dünya genelinde Henkel çalışanlarının yüzde 36'sı kadın. Türkiye'de bu oran yüzde 39. Hedefimiz önümüzdeki yıl bu oranı yüzde 41'e yükseltmek.

2'NCİ BÜYÜK TESİSİ ANKARA'DA
Türkiye yatırımları ne durumda? Henkel'in dünyadaki 2'nci büyük deterjan üretim tesisi Ankara'da. Gebze ve Tuzla'da iki tesis yapıştırıcı teknolojileri üretiyor.

GÜZELLİK ÜRÜNLERİNDE POTANSİYEL YÜKSEK
Niye güzellik ürünleri Türkiye'de üretilmiyor?
Aslında ilerde olmayacağı anlamına gelmiyor. Şu an da bu pazar Türkiye'de çok büyük değil. Ama potansiyeli yüksek. O yüzden yakından takip ediyoruz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.