Türk tekstil ve hazır giyim sektörü kotaların kalkmasının ardından son 8 yıldır etkinliğini kaybettiği ABD pazarında yeniden hedef büyüttü. Kurların artışıyla hareketlenmeye başlayan hazır giyim ihracatına bir piyango da milyar dolarlık fonlar vurdu. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) önderliğinde 27 firmayla New York'a giden Türk heyetine, ABD'nin ünlü yatırım fonu C.E.M. and Tau Investment Funds'tan 1 milyar dolarlık ortaklık teklifi geldi.
30 FİRMAYA ORTAK OLACAK
İTKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Bu fon 25-30 Türk tekstil firmasına ortak olmak istiyor. Her firmaya 25 ila 50 milyon dolar arasında kaynak aktaracaklar. Toplamda ise 1 milyar dolarlık yatırım yapmak istiyorlar" dedi. Öte yandan Sun Capital Partners isimli farklı bir Amerikan fonu ise Türk firmalardan alım yapmak istediğini açıkladı. Tanrıverdi, bu tür fonların Türkiye'ye üretim anlamında yatırım yapmasının ABD ile Türkiye arasında gündemde olan Serbest Ticaret Anlaşması'na olumlu katkı yapacağını bildirdi.
HEDEF 800 MİLYON DOLAR
STA için lobi faaliyetlerinin devam ettiğini belirten Tanrıverdi, anlaşmanın sağlanması durumunda ihracatın uçuşa geçeceğini söyledi. Tanrıverdi, New York'ta 2 gün süren ikili görüşmelere ABD'li firmalardan yoğun ilgi geldiğini açıklayarak şöyle konuştu: "ABD'ye halen 450 milyon dolar olan ihracatımızı kurdaki artışın da etkisiyle 2014'te 800 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. 2005'te bu ülkeye ihracatımız 2 milyar dolardı. Rakam son 8 yıldır düşüşe geçti. ABD unuttuğumuz bir pazardı. Ancak burada çok büyük bir tüketim var. Özellikle Türk denim firmaları için büyük fırsatlar görüyoruz. Buraya büyük markalarla girmeliyiz."
FİRMALAR GÖRÜCÜYE ÇIKTI
New York Gotham Hall'da düzenlenen ikili görüşme platformuna Türkiye'den denim, iç ve dış giyim ile triko üreticileri katıldı. Firmalar yoğun ilgi gördü.
DEVLER GELDİ
Türk firmalarıyla ikili görüşmeye aralarında Andrew Marc, Cole Haan, Dockers, Lee, Aeropostale, Eddie Bauer, Abercrombie&Fitch, Puma, Rebeca Taylor, Tory Burch ve Bon Marche gibi ünlü markaların olduğu 79 ABD firması geldi. İHKİB Hedef Pazarlar Komitesi Başkanı Mustafa Gültepe, ABD'ye odaklanmanın zamanının geldiğini söyledi. Gültepe, "ABD'de pazarımızı kaybettik ama yeniden kendimizi göstermek istiyoruz. Kur artışlarının da bunda olumlu etkisi olacak. Kısa zamanda ihracatımız artacak" dedi.