Dünyaca ünlü lüks çikolata markası Godiva'yı Ülker Ailesi adeta "Yıldız"laştırdı. 2007'nin sonunda Yıldız Holding'in 850 milyon dolar karşılığında Campell Soup'tan satın aldığı Godiva, tarihinin en parlak günlerini yaşıyor. Ekonomik kriz sürecinde rekor büyüme elde eden Godiva, Ülker Ailesi'yle hem yeni pazarlara girdi hem de cirosunu neredeyse iki kat artırdı.
5 YILDA 80 YILI YAKALADI
1926'da Belçika'da kurulan şirketi Yıldız Holding aldığında 470 milyon dolarlık cirosu vardı. Ekonomik krize rağmen büyümesini sürdüren Godiva'nın satışları 5 yıllık sürede 800 milyon dolara dayandı. 80 yıldaki büyümeyi 5 yılda yakalayan Godiva, Suudi Arabistan'dan Güney Kore'ye, 10'dan fazla ülkeye de giriş yaptı. 480 olan mağazasını 600'ün üzerine çıkaran Godiva, 10 bin olan satış noktasındaki varlığını da 32 bine ulaştırdı.
HEDEF 765 MİLYON DOLAR
Yıldız Holding bünyesine geçen Godiva'nın 5 yıllık başarı hikâyesini İstanbul'a gelerek anlatan CEO Jim Goldman, "Godiva, her yıl yüzde 10'un üzerinde büyüme kaydederken, 2013'ü 765 milyon dolar ciroyla kapatacak" dedi.
TABLET VE PAKE T ÇİKO LATAYA GİRDİ
Ülker Ailesi'nin deneyimiyle tablet ve paketli çikolata üretimine giren Godiva, tarihi değişimlere de imza attı. Godiva, değişim sürecinde soft dondurma, kurabiye, el yapımı trüf ve pastaları da ürün gamına yerleştirdi.
123 MİLYON $ YATIRDI
Godıva'nın Yıldız Holding'e devriyle birlikte toplam 123 milyon dolarlık yatırım yapıldı. 5 yıllık süreçte Godiva'nın pazarlama yatırımları yüzde 36, mağaza ve satış yatırımları ise yüzde 29 arttı. CEO Jim Goldman, "Bu rakamlar bizim için çok önemli. Çünkü Godiva'ya 1997'den bu yana hiçbir yeni pazar yatırımı yapılmamıştı" diye konuştu.
'ÜLKER İLE DAHA GLOBAL OLDUK'
Campbell Soup yönetiminden Yıldız'a geçtikten sonra Godiva'yı küresel krizin bile durduramadığını belirten CEO Goldman, iki şirket arasındaki farkı da şu cümlelerle anlattı: "Godiva, Campbell Soup yönetimi için yatırım ve büyümede öncelik değildi. Çok kısıtlanıyorduk. İlk kazancımız Murat Ülker Bey'in girişimci vizyonuydu. Yıldız, bizi aldıktan sonra farklı bir perspektif kazandık. Dünyada ekonomi daralırken, biz gaza bastık. Çok daha global bir marka haline geldik"