Tüketici şikâyetlerinde her zaman zirvede olan bankalara bir eleştiri de Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'dan geldi. Bankaları disipline etmek için kararlar alan ekibin liderliğini yapan Babacan finans kurumlarının kuralları zekâları sayesinde aştıklarını söyledi. Babacan, "Maalesef Türkiye'de ve pek çok ülkede finans sektörü, sektör düzenleyicilerini zekâsıyla alt ediyor. Ne kural koyarsanız koyun, kurtulmanın bir yolunu buluyorlar" dedi. Babacan, bu durumu bildikleri için özellikle 2009 gibi kriz döneminde alınan ekstra önlemlerle olası bir krizin önüne geçildiğini vurguladı. Sektörde çok iyi bir düzenleme ve denetleme sistemi kurulduğunu, bu nedenle de 2009 krizinde bankacılık sisteminde krizin yaşanmadığını belirten Babacan, "Düzenleyicilerimiz, ancak bir şeyi anladıklarında bankalara onu yapmaları için izin veriyor. Mortgagelar için yüzde 25 peşinat kuralı koyduk. Bu tür ihtiyatlı önlemler çok faydalı oldu. 2009 krizi yaşandığında kayıp yaşanmadı, destek olmak zorunda kalmadık" dedi.
BANKACILAR İLETİŞİM ÖZÜRLÜ
Küresel ekonominin geleceği konusunda da değerlendirmelerde bulunan Babacan, 2008-2009'dan bu yana yaşanan krizlere "mali kriz", "ekonomik kriz" gibi farklı isimler verildiğini, bazı ülkelerde diğerleriyle bağlantılı sosyal ve siyasi krizler yaşandığını ifade etti. Merkez bankaları ve bankacıların 'bazen' çok iyi iletişim kuramadığını, bunun da insanların kafasını karıştırdığını belirten Babacan, verilen mesajların açık olması gerektiğini söyledi. Babacan, "Farklı senaryolarda ne yapılacağı hakkında tek bir açık mesaj olması lazım. İnsanların kafası karıştığında, gelecekten emin olamadıklarında, tüketiciler para harcamayı, şirketler yatırım yapmayı, bankalar da kredi vermeyi durdururlar. Bunlar durduğunda ekonomi de durur" diye konuştu.