X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Fransızlar Türkiye'ye 'Noel' ile döndü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Fransızlar Türkiye'ye 'Noel' ile döndü

  • Giriş Tarihi: 6.10.2013

Hazır giyim alımlarını 13 yıldır Türkiye yerine Çin'den yapan Fransız firmalar, Noel siparişleriyle yeniden Türkiye'ye döndü. Hızlı teslimat isteyen firmalar üretimi uçurdu

Döviz kurundaki artışın etkisiyle ihracatta atağa geçen tekstil ve hazır giyim üreticileri, şimdi de Hıristiyanların aralık ayı sonunda kutladığı dini bayramları Noel (Christmas) siparişlerine yetişmeye çalışıyor. Talebin geçen yılın eylül-ekim ayına göre bu yıl yüzde 30 arttığını söyleyen firma yöneticileri, özellikle Fransa'dan yoğun talep aldıklarını açıkladı. 2000 yılından sonra Türkiye'yi bırakarak Uzakdoğu'ya giden Fransız firmalar, bu yıl yeniden ülkeye döndü. Aralarında Carol, Marina&Co, Snickers, Oxbow, Saint James gibi ünlü markaların bulunduğu firmalar, kadından erkek giyime, çocuktan ev tekstiline birçok kalemde alımlarını artırdı.

ÇİN'DEN VAZGEÇİYORLAR
Talu Tekstil'in Genel Müdürü Mustafa Gültepe, "Çin'de üretim maliyetleri artıyor. Bu yıl bunun etkisini daha çok görmeye başladık. Özellikle Fransızlar'ın siparişleri artıyor. Çin'i bırakıp bize dönüyorlar" dedi. Gültepe, teslimatın en geç kasım ayı sonuna yetişmesi gerektiğini belirterek şöyle konuştu: "Bizim ihracatımızda yüzde 15-20 oranında artış var. Geçen ay İngiltere ihracatımız biraz azaldı. Ancak Fransa bu boşluğu doldurdu."

DENİZLİ'NİN DE ÜRETİMİ ARTTI

Aycem Tekstil'in sahibi Cem Altan ise, Fansızlar'ın fiyat tutturdukça Türkiye'ye ilgilerinin arttığını söyledi. Avrupa'nın ev tekstilindeki alım merkezi Denizli'de de Christmas siparişlerinden dolayı üretim hareketlendi. Ürünlerde süslemelerin arttığına dikkat çeken Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kocasert, "Avrupa'ya süslü paketli ürünler gönderiyoruz. Alım grupları özellikle bu yıl Uzakdoğu'dan bize döndü" dedi. Bu yılın ilk 8 ayında Denizli'nin ihracatının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttığını belirten Kocasert, "Biz artık alıcılara koleksiyon hazırlar hale geldik. Üretimde Christmas'la birlikte yüzde 25'e varan artış hedefliyoruz. Denizli geçen ay 250 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi" diye konuştu.

Malı % 8 pahalı satmaya başladık'
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Cem Negrin, hazır giyim sektöründeki önemli bir gelişmeye dikkat çekti. Döviz kurunun düşük olduğu dönemlerde ürünlere yüzde 8 zam yaptıklarını açıklayan Negrin, "Şimdi kur yükseldi. Fiyatlarımızı indirmedik. Avrupa'ya pahalı mal satıyoruz" dedi. Ona rağmen alım gruplarının Uzakdoğu yerine Türkiye'yi tercih ettiğini kaydeden Negrin, "İhracat adet bazında değil, ciro olarak artıyor. Avrupa'da işler iyiye gitmeye başladı. Bunu en çok İngiltere ve Fransa pazarında görüyoruz" diye konuştu.


kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.