Mastercard'ın
gerçekleştirdiği araştırmada, internet ve sosyal medyayı kullanan tüketicilerin online kişilikleri ortaya konuldu. MasterCard sıkça tartışılan online kişiliklerle ilgili bir araştırma yaparak, sosyal medya kullanıcılarının gerçek hayatlarından bağımsız online kişiliklerini belirledi. Beş farklı online kişiliğin ortaya çıktığı araştırma, online alışveriş alışkanlıkları, kişisel verilerin güvenliği ve değeri konusundaki bilinç, online ortamda paylaşım yapma alışkanlıkları üzerine verileri ortaya koydu.
5 FARKLI KİŞİLİK
MasterCard'ın yaptığı araştırmaya göre, internet ve sosyal medya kullanıcıları farklı kişilik özellikleri gösteriyor. Bunlar "Açık Paylaşımcılar", "Salt Etkileşimciler", "Sadece Alışveriş Yapanlar", "Pasif Kullanıcılar" ve "Proaktif Koruyucular" olarak beş farklı kişilik olarak sıralanıyor.
KULLANICI BİLGİSİ GİDEREK ARTIYOR
Araştırmalar, tüketicilerin online kimliklerini yönetmekte daha bilgili hale geldiklerini ortaya koyuyor. Kullanıcıların paylaşmak istedikleri bilgi türleri konusunda temkinli oldukları ve kişisel verileri konusunda belirli tipteki kuruluşlara güvenlikleri görülüyor.