İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) her yıl açıkladığı Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu araştırması 'İSO 500' dev şirketlerin 2012'de faaliyet dışı gelirlere yüklendiğini ortaya koydu. Araştırmaya göre üretimden satışlarını 269.6 milyardan 296.4 milyara çıkaran ilk 250'deki şirket yüzde 10 büyüdü. İkinci 250'lik dilimi oluşturan şirketler ise üretimden satışlarını 54.3'ten 57.2 milyara çıkararak yüzde 5.3 büyüme gösterdi. İSO yönetimi işte bu tabloyu tersine çevirmek istiyor. Hedef şirketlerin faaliyet gelirlerini artırmak.
İno vasyona dayalı büyüme
İnovasyona dayalı ve verimlilik artırıcı büyüme modeline geçmek gerektiğini söyleyen Erdal Bahçıvan, "Türkiye'de imalat sanayisi için en önemli ihtiyaç, üretimin katma değer yaratma kapasitesinin artırılması. Özellikle yüksek teknolojili ürün üreten sektörlerde üretim merkezi haline gelmeliyiz" dedi.