Türkiye'deki 63 mağaza ve 650 bayisiyle ayakkabı sektörünün iddialı oyuncularından Arow, mağazacılıktaki konsept dönüşümüne Diyarbakır'dan start verecek. İlde yapılan bir alışveriş merkezinde "butik" konseptinde ilk mağazasını açmaya hazırlanan firma, burada marka çıtasını da yükseltmeyi hedefliyor. Arow Mağazacılık CEO'su Selim Taşkın, Diyarbakır'ın kendileri için önemli bir merkez olduğunu söyledi. Taşkın, çözüm süreciyle birlikte bölgede yaşayan halkın daha huzurlu ve mutlu olduğunu, dolayısıyla modaya olan düşkünlüklerinin daha da arttığını belirtti. Taşkın, "Zaten Diyarbakır'da bir mağazamız var. Şimdi bölgeye duyulan güven arttığı için daha rahat gidiyoruz. Yeni konseptimizi Diyarbakır'dan başlatmamız çözüm sürecine yönelik sembol bir girişimdir" diye konuştu.
GELİR SEVİYESİ YÜKSEK
Diyarbakır'da alım gücü yüksek önemli bir kesim olduğunun altını çizen Taşkın, son dönemde ciroların da arttığını söyledi. Taşkın Arow'un yeni konseptini ise şöyle özetledi: "Mağazalarımızda grup markaları M.P., Hatuny, MetropolPolis, Masculin, Oretti, ArowMan ve ArowKids'in dışında dünyaca ünlü markaları da satışa sunacağız. Mağaza, tasarımıyla B segmentine yönelik olacak. Satış self servis olmayacak. Her müşteriye bir temsilci hizmet verecek."
DERİYİ UYGUNA SATACAK
Selim Taşkın, suni deri ve ucuz ayakkabıların içinde yer aldığı C segmentinde rekabetin iyice kızıştığını söyledi. Arow'un ise bir üst sınıf olan B'ye geçeceğini belirten Taşkın, "B'nin ürününü C fiyatına sunacağız. Bizden 149 TL'ye deri çizme almak mümkün" dedi. 5 yıl içinde franchise'larla birlikte 300 mağazaya ulaşmayı hedeflerini açıklayan Taşkın, zincire 2014'te 12 mağaza ekleyeceklerini kaydetti. Verimsiz mağazalarını kapatarak metrekare verimliliklerini artırdıklarını söyleyen Taşkın, şöyle devam etti: "2014 Arow'un yükselme yılı olacak. Perakende matematiği üzerine çok çalıştık. Sistemimizi bu analitik üzerine kurduk. Yeni konseptimizle sektörde iddialıyız."
FON İLGİSİ SÜRÜYOR
Yabancı yatırımcıların Türkiye perakende sektörünü çok cazip bir alan olarak gördüklerini söyleyen Selim Taşkın, şöyle konuştu: "Fonlar pazarın durumunun yanı sıra geleneksel konularla ilgileniyorlar. Trendin ne olacağına yönelik öngörüler de onlar için çok önemli. En çok üzerinde durdukları konulardan biri de koleksiyon."
ÜRETİMİN YÜZDE 70'İ YURTİÇİNDE
Üretiminin yüzde 70'ini yurtiçinde yaptıran ve ithalatın üretimdeki payını yüzde 15'lere kadar düşüren Arow, Çin'e bu yıl hakiki deri ayakkabı da ihraç etti. Selim Taşkın, "Çin'le ilgili çalışmalarımız sürecek. Ayrıca Rusya ve Ukrayna'ya bakıyoruz. Hollanda ve Irak'tan da mağaza açma talebi var" dedi.