Lastik sektörünün önde gelen üreticilerinden Brisa, müşterilerinin ihtiyaç ve görüşlerinden beslenerek gerçekleştirdiği inovasyon çalışmalarıyla, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşüme hazırlanıyor. Şirket bu amaç doğrultusunda öncelikle satış ve pazarlama bölümleri içerisinde NOVA adında bir inovasyon ekibi oluşturularak seçilen fikirleri hayata geçirdi. Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, NOVA'dan aldıkları güzel sonuçlar üzerine ekibi genişletilerek şirket içerisindeki birçok bölümün katılımıyla "Brisa İnovasyon Takımı" kurduklarını söyledi. Bayman, "İzmit'te yaratıcılığı teşvik etmek için özel olarak tasarlanmış rengarenk "inovasyon odası"nda çalışmalarına devam eden ekip, şimdiye dek tam 120 fikir, 15 çözüm, 3 detaylandırılmış çözüm ve 1 prototip üretti" dedi.
DEĞİŞİMLE YENİLENME
Dünyadaki ekonomik krizlerin ardından değişen tüketim alışkanlıklarının ve beklentilerin, her sektörde olduğu gibi lastik pazarının da dinamiklerini etkilediğini söyleyen Bayman, şirket olarak, buna paralel bir yenilenme sürecine girdiklerini belirtti. Bayman "İnovasyon, bizim işimizin can damarlarından biri. Hep daha iyiyi arayarak, inovasyonu tüm çalışmalarımızın kalbine yerleştirerek, müşteri deneyimini zenginleştirecek yenilikçi yaklaşımlar getiriyoruz. Gerek bireysel, gerekse kurumsal müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın farkında olmadıkları ihtiyaçlarına bile çözüm getirebilmek, pazardaki değişimleri önceden öngörebilmek ve yönetebilmek için inovasyona önem vererek çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.
DİJİTAL İNOVASYON
Brisa'nın inovatif fikirlere büyük önem verdiğini vurgulayan Bayman bu doğrultuda şirketin birçok örnek proje geliştirdiğini dile getirdi. Bayman, "Örneğin lastik değişimi için satış noktalarına gitmeyi tercih etmeyen kadın sürücülere ya da iş yoğunluğundan lastik değişimine zaman ayıramayan çalışanlara yardımcı olmak amacıyla internet üzerinden randevu ile adreste lastik değişim hizmeti sağlayan 'lastik. com.tr' uygulaması Brisa'nın Türk lastik sektöründe hayata geçirdiği önemli ilklerden biri" dedi. Brisa'nın dijital dünyaya da entegre projeler geliştirdiğini kaydeden Bayman sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'nin ilk 'sosyal seyahat' platformu özelliği taşıyan 'Tripin' mobil uygulamasını hayata geçirdik. Bununla kullanıcılar, seyahatlerindeki tüm rotaları dijital ortama taşıyabiliyor. Rotalarına ait fotoğrafları, durakları, notları ve videoları da arkadaşlarıyla paylaşabiliyor, network'leri dahilindeki arkadaşlarının profillerini görüntüleyebiliyor. i-Cat ise Brisa'nın iş ortaklarıyla sürekli iletişimde olmasını hem yeni ürün ve hizmetlerle hem de Brisa ile ilgili güncel bilgilere anında ulaşılmasını sağlayan, iPad üzerinde çalışan bir iletişim platformu. i-Cat, aynı zamanda mağazalarda müşterilere sunum yapmak amacıyla da kullanılabiliyor böylece Brisa'nın çevresel sürdürülebilirlik anlayışı doğrultusunda, basılı broşür ve kataloglar için de kağıt harcanmamış oluyor."
ÇALIŞANLAR YENİLİKÇİ FİKİRLERE İMZA ATIYOR
Brisa
Genel Müdürü Hakan Bayman, şirketin çalışanların yenilikçi fikirlere imza attığını söyledi. Bayman, "Dünyanın ilk ve tek 'Mobil Tır Bakım Servisi' olan Mobilfix bir Brisa çalışanın fikrine dayanan, uzun yıllardır üzerinde çalışılan ve şirket mühendislerin ellerinde hayat bulan inovatif bir proje" dedi. Mobilfix'in araç sahiplerinin vakitten ve maliyetten tasarruf etmesini ve iş sürekliliklerini korumalarını sağladığını söyleyen Bayman, bu sayede araç başına yılda 7 bin TL tasarruf elde edildiğini vurguladı. Bayman, "Türkiye'de bir filo örneğinden yola çıkarsak, 285 araçlık bir filo için yıllık tasarruf rakamı 2 milyon TL'ye ulaşıyor. Mobilfix şimdilik sadece İstanbul'da hizmet veriyor. 2014'te tüm Türkiye'de olacak" diye konuştu.