Havalimanlarında yiyecek ve içecek hizmeti veren BTA şehirlere açılma kararı aldı. Günde 90 bin kişiye hizmet sunan kuruluş 'Tadında Anadolu' markasını 2014'de geniş bir kitlenin hizmetine sunacak. 2013'te yüzde 4-5 büyüme hedeflediklerini belirten BTA İcra Kurulu Başkanı Sadettin Cesur, "Anadolu'daki küçük üreticilerin yöresel ürünlerini geniş kesimlerle buluşturmak amacıyla 'Tadında Anadolu' markasını hayata geçirdik. Hedefimiz bunu daha da büyütmek" dedi. Türk kültürünün kaybolmaya yüz tutan ürün ve yemeklerini 'Tadında Anadolu' markasıyla Türkiye ve dünyaya tanıttıklarını söyleyen Cesur, bu etkinliklerle uluslararası ödüller aldıklarını vurguladı.
İKİ RESTORAN AÇACAĞIZ
Cesur, "Bu çalışma büyük ilgi ve beğeni topluyor. Bizim sosyal sorumluluk anlayışımızı en iyi şekilde ortaya koyan aynı zamanda da KOBİ'lere destek vermemizi sağlayan bu projeyi çok önemsiyoruz. 2014 yılı içinde 'Tadında Anadolu' olarak en az 2 restoran açmayı hedefliyoruz" dedi. Tadında Anadolu'nun restoran bölümü, Erzincan tulum peynirinden İzmir'in dibek kahvesine, Gaziantep'in ayva aşından Elazığ'ın Harput köftesine, Ege'nin otlarıyla hazırlanan salatalardan Hatay'ın aşuruna kadar lezzetleri barındırıyor. Cesur, bu ürünlerin üretildikleri bölgede kaldığını ancak bu tarz otantik ürünlere talebin de olduğunu belirtti.
12 BİN KİŞİYE HİZMET VERİYOR
BTA'nın ulaştığı büyüklük hakkında da bilgi veren İcra Kurulu Başkanı Sadettin Cesur, havalimanlarında 33 bin metrekarelik alana ve 12 bin 500 kişilik oturma kapasitesine ulaştıklarını belirtti. "146'ya ulaşan kafe, bar, restoran ve büfelerde hizmet veriyoruz" diyen Cesur, 2012 yılsonu itibarıyla BTA'da 500'ü aşçı, 17'si gıda mühendisi olmak üzere yurtiçi ve yurtdışında 2 bin 642 çalıştığını söyledi. Cesur, "Çalışanların yüzde 24'ü kadın, yüzde 72'si ise lise ve üzeri eğitim düzeyinde" dedi.
CİROMUZ BU YIL % 4-5 ARTACAK
Yurtdışında 9 havalimanında hizmet verdiklerini söyleyen Cesur, 2012'de 129 milyon euro olan cirolarının ise bu yıl yüzde 4-5 büyüyeceğini kaydetti.