X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Eticarette eviniz için seçilmiş ürünler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Eticarette eviniz için seçilmiş ürünler

  • Giriş Tarihi: 10.12.2013 09:47

Eticaret ülkemizde gün geçtikçe sektörel anlamda ve ürün çeşitliliği açısından gelişmekte. Açılan birçok site evimizden dışarı çıkmadan alışveriş yapmamıza imkan sağlarken, bize geriye sadece seçmek kalıyor. Bugün röportajını okuyacağınız yeni ve heyecan verici girişimlerden biri olan Evdebir.com,bünyesinde ev ve dekorasyon ürünlerini barındıran bir site. Bulunmuş değil seçilmiş ürünleri satmayı hedefleyen ve kendi konseptini oluşturan evdebir.com’un hikayesini dinlemek için kurucusu Süreyya Karaçantayla görüştük.

Duygu Eren

Evdebir.com'u kurmaya nasıl karar verdiniz?

Uzun yıllar eğitim sektöründe faaliyet gösterdim. TUS eğitimi veren kurslarım vardı. Sonrasında bir süre iş hayatıma ara verdim. Ancak, çalışma hayatının ve ticaretin içerisinde uzun yıllar bulununca bu arayı çok fazla uzatamıyorsunuz. Ev dekorasyonu zaten her daim hobimdi. Yurt dışı iş seyahatlerimde evim için mutlaka bir alışveriş fırsatı yaratırdım. Evimde misafir ağırlamayı ve yemek yapmayı en yoğun çalışma dönemlerim de dahi ihmal etmedim. Türkiye'de genç nüfus ve internet kullanıcısı yoğunluğu var, e-ticaret yaygın ve büyümekte. Araştırmalarımda bu konudaki ciddi eksikliği tespit ettim. Fırsat siteleri bulunmuş ürünleri satıyordu. Seçilmiş ürünleri satan, aynı zamanda fikir de verebilecek olan böyle bir siteye ihtiyaç olduğunu düşündüm ve ev dekorasyon hobimi e-ticaretle birleştirdim. İlk iş olarak dünyadaki tüm ev fuarlarını gezdim ve sitede yer alacak ürünleri tek tek kendim seçtim. Evdebir.com'un kuruluş çalışmaları devam ederken ürünlerin ithalatını tamamlamıştım. Bu şekilde 8 ay önce evdebir.com'u kurdum. Beş ay önce konseptler yaratmaya ve satışa başladık.

Rakiplerinizden farkınız nedir?

Evdebir.com'da kendi ithal ürünlerimiz var. 28 kişilik bir ekip olarak çalışıyoruz ve bu ekip içerisinde yer alan tasarım ve prodüksiyon bölümümüzde çok tecrübeli arkadaşlarımız var. Sürekli olarak dekorasyonla ilgili fikirler üretip, yeni konseptler oluşturuyoruz. Evdebir'de satışa sunduğumuz Love Letter isimli kendi yarattığımız ev tekstili markamız ve evlerine yeni bir soluk ve enerji katmak isteyen tasarım tutkunlarına özel rafing isimli raflar ile alternatif çözüm önerileri sunuyoruz. Sitemizde yer alan 'Fikir Galerisi' ise fark yarattığımız en önemli kısmımız. Bu bölümde yer alan ürünlerin tamamına yakını kendi üretimimiz ve ithalatımız. Örneğin; bu bölümdeki bir konseptte gördüğünüz masanın aynısını kurmak istiyorsanız ürünlerin hepsini satın alabiliyorsunuz. Sınırlı sayıda üretilmiş ve ulaşılabilir fiyatlarla satışa sunduğumuz tasarım ürünleri ise Evdebir'i farklı kılan bir diğer özellik. Bu yüzden "Her eve bir tasarım ürünü" Evdebir'in mottosu. Eticarette görsel ikna ilk planda. Bu yüzden bütün ürünlerin detaylı fotoğraflarını kendi stüdyomuzda çekebiliyor, konseptlerimizi kendi setimizde görüntüleyebiliyor olmamız da rakiplerimizden ayrıldığımız bir diğer farklılığımız.

Markanızın ismi nereden geliyor?

Evdebir, devamında eve dair her şeyi ekleyebileceğiniz, anlamlandırabileceğiniz bir isim. Aynı zamanda jenerik ve dekorasyon odaklı. Kimi konseptlerimizi de markamızın devamında isimlendiriyoruz: Evdebir beyaz köşe, Evdebir hafta sonu, Evdebir sonbahar gibi.

Müşterileriniz ağırlıklı olarak hangi şehirlerden?

Müşterilerimiz ağırlıklı olarak İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir'den.

Sektörünüzde rekabet nasıl?

Ev dekorasyonu alanında var olan sitelerde sayıca bir yoğunluk gözlemlense de ürün çeşidi ve farklılık yaratmada henüz gerçek bir rekabete ulaşılamadı. Evinde fark yaratmak isteyenlere hitap eden, seçilmiş ve tasarım ürünler sunan site sayısı yok denecek kadar az. Örnek vermek gerekirse; sitede satışa sunulan farklı ürünlerle sürekli yeni konseptler oluşturuyoruz, prodüksiyon anlamında ise Evdebir.com'u rakipsiz olarak görüyoruz.

Ürün skalanız nasıl?

Evle ilgili her şeye yer vermeye çalışıyoruz ancak ağırlığımız tabi ki dekorasyonda ve bu alanda da titizlikle seçilmiş ithal ürünler ve tasarımlar ön plana çıkıyor. Mobilyada sıra dışı ürünler mevcut. Ev tekstilinde özellikle kendi markamız Love Letter büyük ilgi görüyor. Aydınlatmada da çok özel seçeneklerimiz var. Mutfak, servis ve masa olarak oldukça farklı ve çeşitli ürün seçeneklerimiz mevcut. Evdebir.com'da, Türkiye'de e-ticaret alanında başka hiçbir sitede rastlayamayacağınız ürünler var. Örneğin; A.B.D.'nin ödüllü tasarım markası Nambe, sadece Evdebir.com'un exclusive bölümünde satılmakta.

Nasıl büyümeyi hedefliyorsunuz?

Ev dekorasyonu alanında dünya trendlerini çok yakından ve yerinde takip ediyoruz. Şu an sadece ürün değil, ürünleri konsept ile sunan, yaratıcı çalışan tek siteyiz diyebilirim. Viral reklama ve sosyal medyaya büyük önem veriyoruz. Ürün gamımız sürekli yenileniyor. Teknolojik alt yapı konusunda çok titiziz ve sürekli yatırım yapıyoruz. Evdebir.com olarak, farklılıklarını koruyarak, geliştirerek, emin ve sağlam adımlarla büyüyoruz.

Bu yılın ev dekorasyondaki trendleri neler?

Ahşap, özellikle doğal ahşap her alanda kullanılıyor. Bunları metalle birleştirmek çok moda. Eskitilmiş, küf kokan eşyalar hatta dekorasyonlarda örümcek ağları bile moda. Plastiği bile dönüşümlü olan floral desenler ve renkler yaygın. Oranj ve yeşil renkte oturma grupları göreceğiz. Kuş ve hayvan figürleri özellikle baykuş bütün bilgeliğiyle çok gözde. Ham kumaşlar ve ketenler ise çok yaygın. İşleme eski popülaritesini kaybetmekle beraber baskı çok moda ve rengarenk.

E-ticaretin geleceği sizce bundan sonra nasıl olacak?

İnsanlara fikir veren, bir şeyler öğreten, paylaşan ve keşfe açık siteler popüler olacak. Daha ucuza ürün satmanın mantığı kalmayacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.