ABD'de düzenlenen ve sektörün Oscar'ı sayılan "Best of Show" yarışmasında ödül alan ETF Tekstil, inovasyonlarıyla dikkat çekiyor. Tekstilde robotla üretimi gerçekleştirdiklerini söyleyen ETF Tekstil'in patronu Can Dikmen, Nike ve Adidas gibi şirketlere basic tişört ürettiklerini belirtti. Dikmen, "Türkiye artık fason üretim merkezi değil, yenilikçi ürünlerle de fark yaratıyor" dedi.
8 MİLYONLUK ÜRETİM
Nike'ın dünya genelinde 300'e yakın üreticisi olduğunu anlatan Dikmen, "Nike her yıl üretimle ilgili bir karne hazırlar. Biz 99 puanla dünya ikincisiyiz. Yani en çalışkan, en üretici öğrenciyiz" diye konuştu. Dikmen, yılda 8 milyon adet üretim, 20 milyon dolar da ciro yaptıklarını belirtti. Dikmen "Baskı konusunda Nike'ın tasarımcılarına ders veriyoruz. Bilgi paylaşımında bulunuyoruz. Bu bizim için gurur verici bir konu. Dünya devi bizden bilgi paylaşımı alıyor" dedi. ETF'nin inovatif ürünleri arasında en dikkat çekeni de denim pazarına yönelik.
'LOPEZ KOTU 'DİKTİ
Dünya genelinde çığır açan bir çalışma gerçekleştiren ETF, denim pantolonların kalça kısmını kaldıran bir baskı gerçekleştirdi. 'Jennifer Lopez' kotu olarak da bilinen ürün için Levi's markasıyla çalışıldı. Ürünün kadın tüketiciler tarafından büyük ilgi gördüğünü anlatan Can Dikmen, "Bu tekniği dünyada ilk kez biz yaptık. Levi's'e 1 milyon adet baskı yaptık ve bu ürünler dünyanın her yerine gidiyor" diye konuştu. Tekstil dışında turizmde de yatırımları olduğunu söyleyen Dikmen, şöyle konuştu: "Yugoslav göçmeniyim. Hep içimde Doğu'ya yatırım yapma isteği vardı. 2005'te 1 milyon dolara bir otel aldım. Erzurum'a 35 milyon euro harcayarak 5 yıldızlı Xanadu'yu kurduk. 250 kişiye istihdam sağlıyoruz. Yılda 200 bin misafir karşılıyoruz. İran'la sıcaklaşan ilişkiler Palandöken'e yarayacak" dedi.