X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Şimdi sıra milli trende
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Şimdi sıra milli trende

  • Giriş Tarihi: 17.12.2013 13:29 Güncelleme Tarihi: 17.12.2013 13:48

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Milli Tren Projesi'nde ana sorumlu olarak TCDD'nin belirlendiğini belirterek, "Milli Tren Projelerinde, 280'i bilim adamı, 1056'sı mühendis, 520'si teknik ve idari uzman olmak üzere toplam 1856 kişi çalışacak" dedi.

Karaman, Milli Tren Projesi'nin tanıtım töreninde yaptığı konuşmada, söz konusu proje için ilk toplantıyı 11 Ekim 2012'de gerçekleştirdiklerini ifade ederek, toplantılar neticesinde, Milli Yüksek Hızlı Tren, Milli Elektrikli ve Dizel Tren Seti, Milli Yeni Nesil Yük vagonu temalı dört ayrı çalışma gurubu oluşturduklarını söyledi.

ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI BİNALİ YILDIRIM

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, tamamen kendi aklı, fikri ile üreteceği milli trenlerinin 2018'de raylarda olacağını söyledi.

TCDD'nin Türkiye tarihinde, kültüründe ve hatta bağımsızlığının sembollerinden olan bir kurum olduğunu belirterek, böyle bir kurumun gelişmeleri göz ardı etmesinin, ıskalamasının söz konusu olamayacağını vurguladı. 11 yıldır kurumun sorunlarını çözmek için bir çok adım attıklarını anlatan Yıldırım, 150 yıllık bir demiryolu geçmişine rağmen Türkiye'nin daha önce rayları, makasları, traversleri, bağlantı elemanlarını üretemediğini ve dışardan almak zorunda kaldığını kaydetti. Atılan adımlar sonucunda bugün Türkiye'nin kendi rayını, traversini makası, sinyalini, Anadolu Tren setini, raybüsünü üreten bir ülke konumuna geldiğini ifade eden Bakan Yıldırım, bunu yanı sıra yabancı bir firmayla metro araçlarının üretimi için fabrika kurulduğunu hatırlattı.

Türkiye'nin içinde bulunduğu bölgede 1 trilyon dolarlık bir pazar olduğunu ifade eden Yıldırım, Türkiye'nin bu pazarda sadece tüketici olarak yer almaması gerektiğini, bu nedenle adım adım yerli demiryolu sanayini oluşturduklarını söyledi. Bunu TCDD'nin tek başına yapmasını mümkün olmadığını, mutlaka bir ekosistem oluşturulması gerektiğini düşündüklerini anlatan Yıldırım, öncelikle OSB'ler olmak üzere bir çok kesimi işin içine kattıklarını, bunun sonucunda da 400'ü aşkın paydaşları bulunduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, artık milli hızlı tren, yine milli elektrikli ve dizel setleri ve yerli sinyal sisteminin konuşulmaya başlandığını vurguladı.

Bakan Yıldırım, Milli Tren Projesi'nin bir anda ortaya çıkan bir proje olmadığını, 11 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu söyledi. Bugün arkalarında sanayi birikimi, üniversite desteği, proje desteği, Ar-Ge desteği bulunduğuna işaret eden Yıldırım, "Bu konuda herkesle işbirliği yapmayı amaçlıyoruz. Tabiri caizse işin sırrına mazhar olmuş durumdayız. Yapar mıyız, yaparız. Etkin olarak 1 yıldır bunun projeleri çiziliyor" diye konuştu.

Milli Trenlerin iç ve dış dizaynının tamamen Türk estetiği dikkate alınarak hazırlanan özgün bir proje olduğunu ifade eden Yıldırım, "Tamamını biz yapacağız demek akılcı olmaz. Önemli olan işin entegratörü olmak. Öncelikle yerli sanayimizle yapılacak her türlü aksam burada yapılacak. TCDD öncü olacak ve bu ekosistemi en iyi şekilde kullanacak. Gövde cer sistemleri, iç donanım, klima sistemi burada yapılabilir. Yapılamayanlar da dışarıdan alınır" dedi.


TCDD'NİN 3 FABRİKASINDA ÜRETİLECEK

Milli trenlerin yapımında TCDD'nin 3 fabrikasının görev alacağını bildiren Bakan Yıldırım, Yüksek Hızlı Tren yapımını TÜLOMSAŞ, Elektirikli ve Dizel Tren setlerini TÜVASAŞ gelişmiş yük vagonlarını ise TÜDEMSAŞ'ın yapacağını kaydetti. Yıldırım, bu projede İstanbul Teknik Üniversitesi, Aselsan ve 153 özel sektör şirketinin çözüm ortakları olduğunu söyledi. Yıldırım, Ar-Ge konusunda da TÜBİTAK'ın işin içinde olduğunu belirterek, bunun milli bir proje olduğunu söyledi.

Projenin tenkit de edilebileceğini ifade eden Yıldırım, şu değerlendirmede bulundu:

"Tenkitler de gereklidir. 'Biz bu işi yapıyoruz' demek işin yarısını bitirmektir. Biz bu iddiayı ortaya koyduk, bu işin olmaması için bir sebep yok. 11 yıl önce 'ne olacak bu demiryollarının hali kapatalım' denirken, bugün elhamdülillah milli trenimizi, sinyalimizi her türlü aracımızı yapar noktaya geldik. Demiryollarında işlerimiz daha bitmedi. Hatların yenilenmesi, yeni hatlar yapılması, çift hatlar oluşturulması gibi yapılacak bir çok proje var. Milli Tren bunları taçlandıran bir projedir. Artık Türkiye 'ben de varım' diyen, düşünceyi ürüne dönüştüren bir ülke haline geldi. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum."

Bakan Yıldırım, daha sonra peronda bulunan, TCDD'nin bağlı ortakları TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜVASAŞ'ta yapılan lokomotif ve setleri basına tanıttı.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Yıldırım, bir soru üzerine, Milli Tren sürecinin 2012'de başladığını, projeler ve tipler çalışıldığını ve bugün de kamuoyuyla paylaşıldığını söyledi. Trenlerin prototiplerinin yapılıp, ticari kullanıma hazır hale getirilmesi için 5 yıla daha ihtiyaç olduğunu belirten Yıldırım, şöyle devam etti.

"2018'de artık tren raylarda hareket etmiş olacak. Bu projeyle sağlanacak katma değeri söyleyeyim; Türkiye'nin önümüzdeki 10 yılda yapılan demiryolları hatlarını dikkate alırsak ihtiyacı olan hızlı tren seti miktarı 100'dür. Bu, 3 milyar dolarlık yaklaşık bir bütçe demektir. Bu bütçeyi dışarıya verecekken bu projeyle birlikte en azından bunun yüzde 60'ının yüzde 70'inin içeride kalmasını sağlayacağız. En kısa vadede yani 5 yıllık vadede demek ki 2-2,5 milyar dolarlık en az tasarruf söz konusu ama bunun ötesinde gerçekleştirdikten sonra bölge ülkelerinde oluşturacağı ekonomik katma değer çok daha büyük olacaktır. Bunun hesaplarını henüz yapmadık."


TCDD GENEL MÜDÜRÜ SÜLEYMAN KARAMAN

Proje hazırlanırken ülke ihtiyaçlarını dikkate aldıklarını anlatan Karaman, proje ortağı İstanbul Teknik Üniversitesiyle (İTÜ) çalışarak, çalışma gruplarının değerlendirmelerini ve ortaya çıkan sonuçlarla yol haritası çıkardıklarını ifade etti.

Karaman, TCDD Genel Müdürlüğü ve İTÜ ortaklığında; ana sorumlu olarak TCDD'nin belirlendiğinin altını çizerek, şunları kaydetti:

"Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi yürütücüsü olarak TÜLOMSAŞ, Milli Elektrikli ve Dizel Tren Seti Projesi yürütücüsü olarak TÜVASAŞ, Milli Yük Vagonu Projesi yürütücüsü olarak TÜDEMSAŞ, paydaşlar olarak ise TÜBİTAK, ASELSAN, DATEM, özel sektör kümelenmeleri olan Ankara'daki Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi ARUS, Eskişehir Raylı Sistemler Kümelenmesi RSK belirlendi.

Kendi yüksek hızlı trenimizi, tren setlerimizi, yük vagonumuzu üretmek için büyük bir heyecanla çalışan bu ekip adını demiryolu tarihine altın harflerle yazdıracak bir ekip olacaktır."

Yüksek Hızlı Tren, elektrikli setler ve yük vagonu üretim ve test kontrol süreçleri olmak üzere 4 proje grubu ve gruplara bağlı çalışacak 33 proje koordinasyon gurubu oluşturduklarına dikkati çeken Karaman, Milli Tren Projelerinde 280'i bilim adamı, 1056'sı mühendis, 520'si teknik ve idari uzman personel olmak üzere toplam 1856 kişinin çalışacağını kaydetti.


İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ PROF DR. MEHMET KARACA

İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörü Prof Dr. Mehmet Karaca da böyle bir proje de partner olarak yer almaktan büyük gurur duyduklarını ifade etti. Projenin testlerinden, tüm standartlarının geliştirilmesinde kendi akademik kadrolarının çalıştığını anlatan Prof. Dr. Karaca, ilk ulusal bazlı sinyal projesinde de yine TCDD ile birlikte çalıştıklarını kaydetti. Prof Dr. Karaca, demiryollarına yönelik üniversitelerinde yüksek lisan programı oluşturduklarını belirtti.

kalan karakter 1000

fatih fatih

durmak yok yola devam ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 17.12.2013 17:27
denizaka denizaka

Güzel,birde araba yapsak.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 17.12.2013 16:12
mete mete

hayırlısı ile hedef erişilmiş ve devamında başarını daima olmasını c.a.dan diliyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 17.12.2013 14:58
Adalet Adalet

Hızlı Treni, Uçağı ve Otomobili de yerli üretim olarak yapacağız. Allah'ın izniyle en kısa zamanda.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 17.12.2013 14:55
IstanbulluBiri IstanbulluBiri

Milli Tren 1937 de Eskişehir Lokomatif fabrikasında üretildi. Zamanın en iyi Alman buharlı lokomotifi ülke şartlarına uygulanarak 13 yıl boyunca üretildi. Taki fabrika DP tarafından kapatılana dek.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır2
cevapla 17.12.2013 14:10

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.