X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çantasız alışveriş
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çantasız alışveriş

  • Giriş Tarihi: 27.12.2013

E-ticaret müşteriyi kral yaptı. Online siparişle ürünü kapısına teslim edilen müşteri, artık klasik mağazalardan da kargolu alışverişe başladı. Firmalar, poşet taşımak istemeyen müşteriye iki gün içinde teslimat yapıyor

E-ticaret perakendede rekabeti kızıştırdı. Artık sadece sanal değil, klasik mağazalar da ürünleri müşterinin adresine kargolamaya başladı. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, bu uygulamanın bir müşteri servisi olduğunu söyledi. 'Müşteriyi nasıl memnun ederim' sorusundan yola çıktıklarını kaydeden Arar, "Müşteri ürünü almak istiyor. Ancak bazen istediği bedeni bulamıyor. Biz de müşteriyi kaçırmamak için istediği bedendeki ürünü evine gönderiyoruz" dedi. Arar, Türkiye'de lojistik sektörünün de geliştiğine dikkat çekerek, büyük firmaların her birinin güçlü kargo firmalarıyla çalıştığını kaydetti.

SATIŞ TEMSİLCİSİ ÖNERİYOR

Arar, eskiden müşteri talebi olduğunda verdikleri kargo hizmetini artık müşteri sormadan uyguladıklarını belirtti. Arar, "Bunu pazarlama bütçesi içinde değerlendiriyoruz. Kargo ücreti almıyoruz" şeklinde konuştu. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem de artık sektörde sıkı rekabet başladığını söyledi. E-ticaretin müşteriye getirdiği kolaylığın fiziki mağazalarda da geçerli hale geldiğini kaydeden Suerdem şöyle konuştu: "Bu ticari bir savaş. Müşteri oturduğu yerden siparişini veriyor. Ürün kapısına geliyor. Bizler de klasik mağazalarımıza müşteri çekmek için bu hizmeti veriyoruz."

YAN MAĞAZA REKABETİ
İnci Deri'nin patronu Ali Murat Kızıltaş, sektörde büyük rekabet olduğunu söyledi. E-ticaretin gelişmesiyle bunun daha da arttığını belirten Kızıltaş, "Müşterinin ürün alternatifi çok. İstediği numarayı bulamayınca yan mağazaya giriyor, oradan alıyor. Primle çalışan personel de müşteriyi kaçırmamak için artık kendisi eve kargo teklifini yapıyor" şeklinde konuştu.

İNTERNET DAHA HIZLI BÜYÜYOR
Ev gereçleri ve mutfak ürünleri markası Esse'nin sahibi Semih Şeftali, internet cirolarının yıllık olarak yüzde 100'e yakın büyüdüğünü söyledi. 104 mağaza içinde internet cirosunun ilk 10'a girdiğini açıklayan Şeftali, "Fiziki mağazalarımızdan alışveriş yapan müşteriye de ürünleri kargoyla gönderiyoruz. Müşterinin bu yöndeki talebi artıyor" dedi.

FİRMALAR SADIK MÜŞTERİ AVINDA
Hilal Suerdem, yeni dönemde bütün firmaların sadık müşteri avına çıktığını söyledi. Suerdem, "Hizmet rekabeti artıyor. İyi hizmet veren firma sektörde bir adım öne geçiyor" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.