Fuarcılıkta
dünyanın lideri olan Almanya'yla rekabet yeni bir boyuta taşındı. Fuar şirketleri Türkiye'nin güçlü olduğu sektörlerde rekabeti deplasmana taşıdı. CNR Fuarcılık'ın patronu Ceyda Erem, ev tekstili fuarında en büyük rakibi olan Heimtex'e Frankfurt'ta misilleme yaptı. Geçen yıl Heimtex yetkililerinin Evteks'e gelip toplantı yapmasından sonra Erem de kurmaylarıyla Frankfurt'ta Alman basın mensuplarının önüne çıkarak hedeflerini anlattı.
ŞİRKET BEKLİYOR
Heimtex'e katılım azalırken Evteks'in yükselişte olduğunu belirten Erem, "Yer sıkıntımız yüzünden daha fazla katılım sağlayamıyoruz. 160 bin metrekarelik alandayız ama bir o kadar daha olsa dolduracağız. Şu anda 500 şirketlik bir bekleme listesi var" dedi. Erem, yurtdışında tanıtım toplantılarını başka ülkelerle sürdüreceklerini sözlerine ekleyerek, öncelikli pazarların Almanya, İtalya, İspanya, Rusya, Çin ve Afrika ülkeleri olacağını vurguladı. TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık da "Türkiye müşterisinin kreasyonunu hazırlayabilecek, kendi kreasyonunu da metre metre dünyaya verebilecek duruma gelmiştir" diye konuştu. 08-11 Ocak arasında Frankfurt'ta düzenlenen Heimtex Uluslararası Ev Tekstili ve Ticari Tekstil Ürünleri Fuarı'na Türkiye'den 164 firma katıldı. Fuara bu yıl 61 ülkeden 2 bin 718 katılımcı firma ve 136 ülkeden 73 bin ziyaretçi geldi.
2023 HEDEFİ 10 MİLYAR $
Türkiye ev tekstili sektörü 12 milyar dolarlık büyüklüğe sahip. Sektör, dünyada 4'üncü büyük ev tekstil sağlayıcısı konumunda. 2023 ihracat hedefi ise 10 milyar dolar.