Eylül 2013'te iki yıllık Türkiye arayışına Kuralkan Holding işbirliğiyle noktayı koyan Hindistan'ın en büyük motosiklet şirketi Bajaj Auto, mart ayında pazara hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Yılda yaklaşık 100 bin adet motosikletin satıldığı Türkiye'de rekabetçi fiyat ve az yakıt stratejisine odaklanan şirketin pazarlama rotasında Doğu ve Güney Anadolu da var. Boxer, Discover ve Pulsar markalarıyla pazara giren Hintli şirket, üç yılda sektörün yüzde 25'ine sahip olma hedefinde. Bajaj Auto Uluslararası Ticaret Bölüm Başkanı Rakesh Sharma, "Ev ödevimize iyi çalıştık. İhtiyaç ve talepleri biliyoruz. Bulunduğumuz 55 ülkenin 17'sinde pazar lideriyiz" dedi.
ÜRETİME GELDİ
Bajaj Eylül 2013'te MZ ve Kanuni markalarıyla sektörde bilinen Kuralkan Holding'le üretim ve satış anlaşması imzalamıştı. Ürünler ilk etapta iç piyasaya verilecek. Daha sonra Türkiye'den Avrupa'ya ihracat yapılması planlanıyor. Yıl sonuna kadar 100 bayiye ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Kuralkan Holding Pazarlama Müdürü Ekrem Ata da, "Kanuni tesisleri günlük bin adetlik kapasiteye göre yapıldı. İstenilen miktarda üretim yapabiliriz" diye konuştu.
YILLIK CİROSU 5.8 MİLYAR DOLAR
Bajaj Grup, Hindistan'ın en büyük 10 şirketi arasında. Beş sektördeki 26 şirketin yıllık cirosu 5.8 milyar dolar. Amiral gemisi Bajaj Auto, 2013'te 3.8 milyon motosiklet üretti. Ayrıca Hindistan'da 'tuk tuk' diye bilinen üç tekerli araçlarda da pazar lideri. Grup tuk tuk üretimi için İstanbul'daki tesislerde testler yapıyor.