Dünyada mobilya denilince akla gelen ilk ülke İtalya. Ardından ABD ve İskandinav ülkeleri sıralanıyor. Üretim ve pazarlama alanında hiçbir sıkıntısı olmayan Türk üreticilerin ise tasarıma daha fazla önem vermesi gerekiyor. Katma değerli ihracatın da en önemli kalemlerinden biri olan mobilyanın Türkiye'deki ihracat kilogram fiyatı 4 dolar. İtalya'da 6, Fransa'da 6.7, Almanya'da ise 6.6 dolar olan kilogram fiyatı Çin'de 3 dolar seviyesinde bulunuyor.
YURTDIŞINA ODAKLANDI
Türkiye Mobilya Sanayicileri (MOSDER) Başkanı Ahmet Güleç, "İki yıl önce Türkiye'deki kilogram fiyat 3.7 dolardı. Üreticilerimiz artık tasarım ve üretim geliştirme faaliyetlerine çok önem veriyor. Firma bünyesinde mutlaka tasarımcı ve iç mimar istihdamı yaratılıyor. Türkiye, ihracatta büyük hedefler koydu" dedi. Sektörün bu yıl da yurtdışına odaklandığını belirten Güleç, "Son 10 yılda ihracatımızı 7 kat artırdık. Bu yıl da ihracatı yüzde 15 yükselteceğiz" diye konuştu.
SEKTÖRÜN VİTRİNİ İSMOB
MOSDER tarafından düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı (İSMOB) bugün CNR Expo'da başladı. Fuarda 500 milyon dolarlık ihracat bağlantısı yapılması bekleniyor. MOSDER Başkanı Ahmet Güleç, "28 Ocak-02 Şubat 2014 tarihleri arasında 10'uncusunu düzenlediğimiz İSMOB, Türk mobilya sektörünün dünyaya açılan kapısı. Fuar, 200 ülkeye ihracat yapan 400 seçkin mobilya firmasını ağırlayacak" dedi.
ÖNCELİKLİ HEDEF AVRUPA
Ahmet Güleç, ihracatta önceliklerinin Avrupa ve Afrika pazarları olduğunu söyledi. Ortadoğu, Balkan ve komşu ülkelerde Türk mobilya stilinin oturduğunu belirten Güleç, şöyle konuştu: "Bu ülkelere ihracatımız sürekli artıyor. Ayrıca Rusya, Hindistan ve Çin de hedef ülkeler arasında. Çin, çok büyük bir pazar. İthalatının neredeyse tamamını ABD'den gerçekleştiriyor. Biz de bu pastadan büyük bir pay almaya çalışıyoruz."