Tekstil ve hazır giyimde inovatif ürün geliştirmek oldukça önemli. Her geçen gün pazara yeni bir firma katılırken rekabette öne çıkmak ancak yenilikçi ürünlerle mümkün. Erkek giyim firması Avva da bu alanda önemli bir gelişmeye imza attı. Markanın son inovatif ürünü olan atletli gömlek, artık trend olmayan bu gelenekten rahatsız birçok erkeğin imdadına yetişti.
3 HAFTADA 20 BİN ADET SATILDI
Avva Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, yeni ürünün patentini aldıklarını, deneme amaçlı ürettikleri 20 bin gömleğin ise 3 haftada satıldığını söyledi. Atik, "Erkeklerin gömlek içine atlet giymesi görüntü olarak hoş durmuyor. Bunun üzerine araştırma yapıp ürün geliştirdik. Gömleğin içinde atlet var ama kesinlikle belli olmuyor. Kısa sürede büyük taleple karşılaştık" dedi.
ARAPLARLA İŞBİRLİĞİ YAPTI
Avva diğer taraftan mağazalaşmaya da devam ediyor. Türkiye'de 42, yurtdışında ise 19 mağazaya ulaşan firma en büyük atağı ise Suudi Arabistan'da yaptı. Ülkede Al Ajlan grubuyla anlaştıklarını söyleyen Atik, "Suudi Arabistan'daki ilk mağazayı Riyad'da açacağız. Al Ajlan ile 15 mağazalık bir anlaşma yaptık. Üç ayrı grupla da Ortadoğu pazarına girmek için görüşmelerimiz sürüyor" diye konuştu.
YATIRIMA 10 MİLYON DOLAR
Bu yıl Taşkent, Ramallah, Süleymaniye, Casablanca ve Odesa'da da mağaza açacaklarını dile getiren Volkan Atik, Ukrayna'da 4 mağazaları olduğunu, Kiev'deki açılış planını ise ülkedeki eylemler yüzünden yılın ikinci yarısına ertelediklerini kaydetti. Bu yıl yurtiçi ve yurtdışı mağazalar için 10 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını söyleyen Atik, "Bu yıldan itibaren belirli bölgelerde büyüme kararı aldık. 50 ülkede 100 mağaza açacağımıza en fazla 10 ülkede 100 mağamız olsun istiyoruz" diye konuştu.
ABD'DE 750 NOKTA
Volkan Atik, ABD pazarında ilk mağazalarını 2015'ten sonra açmayı planladıklarını söyledi. ABD'de halen 750 noktada ürünlerinin satıldığını belirten Atik, "ABD'nin dinamikleri farklı. Pazara doğru partlerlerle girmek oldukça önemli" dedi.