Otomotiv dünyasının Avrupa'daki ilk önemli gösterisi Cenevre, kapılarını açtı. Krizin etkisiyle son 5 yıldır sönük geçen fuarda, bu yıl toparlanmanın izleri görülmeye başladı. Bu yıl 84'üncüsü düzenlenen fuarda, krizden çıkışın itici gücü olan ve çok satan minik otomobiller gövde gösterisi yaptı. Peugeot, Renault, Toyota, Citroen, Avrupa'da çok satan A segmenti modellerini ilk kez Cenevre'de tanıttı.
AVRUPA'DA KRİZ BİTİYOR
Avrupa otomobil pazarında ocak ayında yüzde 5'lik bir yükseliş yaşandı ve toplam satış adeti 1 milyon 105 bine ulaştı. Binek otomobillerin dışında ticari araçlarda da yüzde 5.3 oranında bir yükseliş görüldü. Söz konusu artışın temel taşını ise kriz süresince ve sonrasında tüketicilerin yoğun olarak yöneldiği A segmenti olarak tanımlanan küçük otomobiller oluşturuyor. Türkiye'de çok rağbet görmeyen giriş sınıfındaki otomobillerin Avrupa otomobil pazarındaki payları yüzde 30 seviyesine yükseldi.
DÜNYANIN EN HIZLISI
Tasarım
firması Koenigsegg, Cenevre'de dünyanın en hızlı otomobili One :1 modelini tanıttı. 1.400 kg ağırlığındaki otomobilin maksimum hızı 450 km. Araç 0'dan 400 metreye sadece 20 saniyede çıkıyor.
UKRAYNA KRİZİ GÖLGESİNDE FUAR
Bu yıl
84'üncüsü düzenlenen fuar, Ukrayna krizi gölgesinde kapılarını açtı. Rusya'nın Kırım'a asker yığmasıyla başlayan krizi çözmek için görüşmelerin yapıldığı Cenevre'deki Birleşmiş Milletler (BM) Binası'na 2 kilometre mesafedeki Palexpo fuar alanında, konu otomobillerdi. Ama markaların yöneticileri otomobiller kadar savaş ve krizden de konuştular. Dün akşam BM'nin hemen yanında konakladığım otelde, krizin baş aktörlerinden Rusya'nın Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov'u görünce, fuar heyecanı ikinci planda kaldı.