X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Silahta hedef İtalya'nın tahtı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Silahta hedef İtalya'nın tahtı

  • Giriş Tarihi: 11.3.2014

2 milyar $'lık ihracat hedefleyen savunma sanayisi, gözünü dünya 6'ncısı İtalya'nın koltuğuna dikti. Sektör, Almanya'daki IWA fuarına 66 firmayla çıkarma yaptı

Yıllık 1.4 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşan Türk savunma sanayisi, dünya liderliğine göz dikti. Bu yıl 2 milyar dolarlık hedef koyan sektörün şu anda bulunduğu dünya 8'inciliğiyle yetinmeye niyeti yok. Hızlı büyüyen sektör gözünü bu yıl 6'ncı sıradaki İtalya'nın tahtına dikti. İtalya'da ekonominin görünenden daha kötü durumda olduğunu belirten Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği Başkanı Latif Aral Aliş, "Dünya savunma sanayisinin yüzde 75'i altı ülkenin elinde. Geri kalan pazar da diğer ülkelerin. Biz şu anda krizdeki İspanya'yı geçtik. İtalya'nın yerine oynuyoruz" dedi. 2023 hedefinin 25 milyar dolar olduğunu hatırlatan Aliş, şöyle konuştu: "Kilogram satış fiyatımız 26 dolar. Helikopter ve deniz araçları gibi büyük projelerde iyi gidiyoruz. Yılda 500 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımı yapıyoruz ancak şu anda elimizde ihraç edemediğimiz çok ürün var."

FUARA TÜRK ÇIKARMASI
Türk savunma sanayisinde yerlilikte yüzde 50'yi aştıklarını belirten Aliş, 10 yılda yüzde 70'lerin üzerine çıkmayı hedeflediklerini vurguladı. 7-10 mart tarihlerinde yapılan hafif silah fuarı IWA'da konuşan Latif Aral Aliş, bu alanda da Türk firmaların sayısının gittikçe arttığını dile getirdi. Geçen yılki fuara 52 şirketle katıldıklarını söyleyen Aliş, bu yıl 66 firmayla çıkarma yaptıklarını ifade etti. Aliş, "Bu fuar hafif silah ve av, spor silahlarının tanıtıldığı bir yer. Burada bu yıl İspanyollar devre dışı kaldı. Oysa şimdiye kadar bu alanda ABD, İtalya, Almanya ve İspanya öndeydi. Bizim fiyat-kalite avantajımız öne çıkıyor. Artık İtalyanları da zorluyoruz" dedi.

SEKTÖR ASYA PAZARINA GÖZ DİKTİ
Savunma ve Havacılık Sanayi Tanıtım Grubu'nu dört ay önce kurduklarını belirten Aliş, "Bütçenin yüzde 90'ını yurtdışında kullanacağız. Amacımız hızlı büyüyen ve henüz bakir durumda olan Asya pazarlarına odaklanmak. Malezya, Endonezya, Hindistan, Pakistan, Bangladeş, Sri Lanka ve Filipinler'de fuarlara katılmak, tanıtım yapacağız. Karşılıklı heyet ziyaretleri organize edeceğiz. Bu ülkelerde silah alımı hızla yükselerek yıllık yüzde 30 oranında büyüme kaydediyor" şeklinde konuştu.

KRALİYET AİLESİNE 40 BİN EUROLUK TÜFEK SATTI
1996'da en ünlü markalardan biri olan tüfek üreticisi Bernardelli'yi alan Latif Aral Aliş bu markanın üst segmente hitap ettiğini ve kendilerine çok ilginç siparişler geldiğini belirtti. Son olarak İngiltere kraliyet ailesinden gelen bir siparişi anlatan Aliş, "İki tüfek istediler. Prens sevgilisinin nü fotoğraflarını tüfeğe işletti. Toplam 40 bin euroluk bir siparişti" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.